Článek
Model RA107 je první formulí, která byla vyvinuta v novém aerodynamickém tunelu a řídit jí budou opět Brit Jenson Button a Brazilec Rubens Barrichello. Záda jim budou krýt testovací jezdci Christian Klien s Jamesem Rossiterem.
Barrichello měl tu čest svézt se s vozem na barcelonském okruhu jako první ve středu, zatímco Button představil vůz na oficiální akci ve čtvrtek. "Měli jsme včera velmi povzbuzující první den s novou RA107 a mé pocity byly velmi dobré," řekl Barrichello. "Jsem ohromen tím, jak se během roku od mého přestupu z Ferrari auto i celý tým zlepšil a je jasné, že s konceptem nové RA107 jsme udělali krok správným směrem," pokračoval brazilský pilot.
Spolupráce na dálku
RA107 má mimo jiné inovované a příznivější zavěšení a geometrii řízení pro pneumatiky Bridgestone Potenza, které odchodem Michelinu zůstaly jediným obutím pro kompletní startovní pole. Předělaný systém kontroly trakce také umožňuje motoru Honda jít více na hranu s přenesením výkonu na pneumatiky.
Navrhování nového monopostu začalo už na začátku loňské sezóny a spolupracovali na něm jak zaměstnanci v britském Brackley a Bracknellu, tak jejich kolegové v japonském Tochigi. Důraz byl kladen především na zlepšení aerodynamických vlastností Hondy. Výsledkem jsou některá inovativní řešení, viditelná na povrchu vozu a také jeho lehčí konstrukce.
"Máme to potěšení vám představit produkt roční excelentní spolupráce mezi našimi britskými a japonskými techniky," prohlásil šéf Hondy Nick Fry. " Přes dvě oddělení a vzdálenost spolu obě skupiny úzce spolupracují po několik let. RA107 je vskutku mezinárodní projekt, který má za sebou nekonečné hodiny vzájemné komunikace a silného týmového ducha napříč zeměkoulí," dodal nadšený Fry.