Článek
Sedmatřicetiletý Hamilton ještě před zahájením podniku v Miami uvedl, že má na těle minimálně dva kovové předměty, které nedokáže odstranit a byl připraven podepsat reverz. V opačném případě by přenechal své místo náhradnímu jezdci.
"Celé je to hrozná malichernost. V tomhle sportu jsem šestnáct let a stejnou dobu v něm nosím i šperky. Přijde mi zbytečné, abychom se dostávali do takovéhoto sporu," řekl Hamilton.
Keep on daring. 😎@LewisHamilton | @PoliceLifestyle | #PoliceEyewear pic.twitter.com/BSRqwPiyfC
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 6, 2022
Britský jezdec je známý svými módními doplňky. Od Velké ceny Miami však FIA od týmů vyžaduje vyplněný bezpečnostní formulář, kde stvrzují, že jezdci nosí nehořlavé spodní prádlo a nemají ve voze šperky. V případě Hamiltona to Mercedes před závodem v USA nepotvrdil.
"Dvě z těch věcí určitě nedokážu odstranit. U jedné ani nemohu říct, kde je. Vše je z platiny, takže to není magnetické. V minulosti jsem s tím nikdy neměl problém," uvedl Hamilton. "Jsem ochotný podepsat výjimku, abych z nich sňal odpovědnost. Kdyby mi ale zakázali startovat, budiž. Máme náhradního jezdce a tady ve městě se dá dělat spousta věcí," doplnil Hamilton.
Pravidlo zakazující pilotům šperky při závodech bylo z bezpečnostních důvodů obnoveno v roce 2005, dosud se k němu ale přistupovalo benevolentně. Jeden z nových ředitelů závodů Niels Wittich nicméně upozornil jezdce na jeho dodržování.
"Nošení šperků během závodního víkendu může bránit jak lékařským zásahům, tak i následné diagnostice a léčbě, pokud by byla po nehodě nutná. V případě, že je pro stanovení diagnózy po nehodě nutné provést lékařské vyšetření, může přítomnost šperků na těle způsobit značné komplikace a zdržení," uvedla FIA, podle které by mohly šperky způsobit také další zranění.
Sedmatřicetiletý Hamilton, který již dříve vyjádřil s pravidlem nesouhlas, se mezi novináře v Miami dostavil na protest s osmi prsteny, třemi hodinkami, čtyřmi řetízky na krku a několika náušnicemi. Piercing v nose mu zakrývala rouška. Nařízení nazval "krokem zpět."
Hamilton se neúspěšně snažil celou záležitost prodiskutovat s prezidentem FIA Muhamadem Sulajímem. Uvedl však, že by chtěl být v této věci spíše spojencem než protivníkem. "Zkusím si s ním promluvit ještě před závodem," dodal vítěz rekordních 103 závodů ve formuli 1.