Článek
Start se povedl Hamiltonovi, který si pohlídal první místo. Nepropadli se ani Massa a Kovalainen, Kubica předjel Räikkönena a dostal se dokonce na čtvrtou pozici. Hamilton byl v úvodu nejrychlejší a zvyšoval svůj náskok na čele.
Po havárii Tima Glocka ve 36. kole musel na trať safety car. Německému pilotovi toyoty selhalo zavěšení pravého zadního kola a následoval náraz do bariéry. Glock se držel za záda, z vozu ale odešel po svých a byl ošetřován. Podle informací z týmu by jeho zranění nemělo být vážné.
Hamilton zůstal na trati
Po otevření boxů do nich zamířila většina vozů, na trati zůstal vedoucí Hamilton. Technické problémy měl Mark Webber s vozem Red Bull. Australan musel zastavit a nepokračoval.
Osmnáct kol před koncem se srazili Coulthard s Barrichellem a skončili mimo trať. Oba museli ihned do boxů. Zajímavý souboj viděli diváci v 57. kole, kdy se Hamilton tvrdě protlačil před Massu. Brit se osm kol před koncem prosadil i proti Piquetovi a opět vedl. „Začátek byl dobrý, snažil jsem si najet náskok. Heikimu musím poděkovat, že mě týmově pustil, když jsem byl rychlejší,“ připomněl po závodě vítěz okamžik z 52. kola, kdy jej stájový kolega Kovalainen pustil před sebe.
Zanedlouho třiadvacetiletý Piquet dokázal druhou pozici udržet a slaví největší úspěch své kariéry. "Pravidlo safety caru může někdy hrát pro vás. Tým udělal dobré rozhodnutí, když mě povolal ve vhodný okamžik do boxů. Strategie byla nakonec výborná. Kdybychom zvolili jinou, tak bych tady neseděl. Nakonec jsem jen držel tempo a vyšlo to," pochvaloval si mladý Brazilec.
Třetí dojel jeho krajan Massa a na Hamiltona v průběžném hodnocení ztrácí čtyři body. Fin Räikkönen skončil šestý. „Lewis jel na začátku strašně rychle. Nebyl jsem schopen dosáhnout správného tempa, vozu chyběla dostatečná stabilita. Neměl jsem prostě auto, s nímž bych mohl bojovat. Nakonec to byl ale dobrý závod. Musíme dál tvrdě pracovat a snad budeme konkurenceschopní,“ řekl Massa a pogratuloval krajanovi Piquetovi k životnímu úspěchu.
Vítěz navázal na domácí úspěch
Hamilton vyhrál minulý závod v Silverstonu a při své premiéře na Hockenheimu na úspěch z domácí trati navázal. Loni se totiž jelo na Nürburgringu, takže mladý Brit absolvoval úspěšnou závodní premiéru a připsal si čtvrté vítězství v sezóně.
McLaren naposledy vyhrál VC Německa před deseti lety díky vítězství Fina Miky Häkkinena, který byl na Hockenheimu i v neděli. Mezi VIP hosty nechyběli boxerský šampión v těžké váze Vladimír Kličko a sedminásobný mistr světa Michael Schumacher.
Seriál pokračuje za dva týdny v Maďarsku.
Velká cena Německa: |
1. Hamilton (Brit./McLaren) 1:31:20,874, 2. Piquet (Braz./Renault) -5,586, 3. Massa (Braz./Ferrari) -9,339, 4. Heidfeld (Něm./BMW Sauber) -9,825, 5. Kovalainen (Fin./McLaren) -12,411, 6. Räikkönen (Fin./Ferrari) -14,483, 7. Kubica (Pol./BMW Sauber) -22,603, 8. Vettel (Něm./Toro Rosso) -33,282, 9. Trulli (It./Toyota) -37,199, 10. Rosberg (Něm./Williams) -37,658. |
Pořadí MS (po 10 z 18 závodů): |
1. Hamilton 58 b., 2. Massa 54, 3. Räikkönen 51, 4. Kubica 48, 5. Heidfeld 41, 6. Kovalainen 28, 7. Trulli 20, 8. Webber (Austr./Red Bull) 18, 9. Alonso (Šp./Renault) 13, 10. Barrichello (Braz./Honda) 11. |
Pohár konstruktérů: |
1. Ferrari 105, 2. BMW-Sauber 89, 3. McLaren-Mercedes 86, 4. Toyota 25, 5. Red Bull 24, 6. Renault 23, 7. Williams 16, 8. Honda 14, 9. Toro-Rosso 8. |