Článek
„Diskvalifikujte ho!" Požadavek Williamsu i dalších stájí byl jednoznačný.
Lewis Hamilton sice vyhrál Velkou cenu Itálie, ale o své vítězství se třásl ještě dvě a půl hodiny po projetí cílem...
Komisaři totiž přišli na to, že jeho levá zadní pneumatika nebyla dostatečně natlakována - pět minut před startem v ní byl naměřený tlak 19,2 PSI, přičemž stanovený limit byl 19,5 PSI. Ještě hůře na tom byl Nico Rosberg, kterému naměřili jen 18,4 PSI.
Necelou hodinu po skončení závodu museli situaci vysvětlovat šéfové Mercedesu. Nakonec uspěli a komisaři v 17:55 vynesli verdikt, že nebudou tým ani jezdce nijak trestat.
Pravidla jsou od toho, aby se neporušovala
Většina technických odborníků přitom tvrdila, že jde o porušení předpisů a výsledkem by měla být diskvalifikace.
„Takový malý rozdíl v tlaku se na trati o nic nepostará," dušoval se Hamilton. „Jsem si jistý, že i Pirelli potvrdí, že tento rozdíl nic nezpůsobí. Byla to jen jedna pneumatika. Pokud by to byly všechny, tak by se možná dalo argumentovat. Nebyl to důvod, pro který jsme vyhráli. Byli jsme prostě nejrychlejší!"
Konkurenti to však viděli samozřejmě jinak. „Máme technická pravidla, která jsou zde k tomu, aby se neporušovala. Pokud bych v každé oblasti auta přidal takovýto kousek, tak bychom byli o dvě sekundy rychlejší. Proto to nemůžeme dělat. Máme technická pravidla a oni je porušili. Konec příběhu," poukázal Rob Smedley z Williamsu kategoricky.
Vettel by o takovou výhru ani nestál
Na případné Hamiltonově diskvalifikaci mohl nejvíc vydělat druhý Sebastian Vettel. Ujistil však, že o takový triumf ani nestojí.
„Tato záležitost není v rukou jezdce. Navíc na pódiu jsme se seřadili tak, jak jsme dojeli do cíle. Druhé místo beru. Pokud by se něco měnilo, tak mám o pár bodů víc, ale v zásadě to nic nemění," řekl čtyřnásobný mistr světa s chladnou hlavou.
„Mercedes byl prostě silnější, i když na začátku jsem si myslel, že snad máme šanci. Pak ale Lewis ukázal svou rychlost a my jsme měli problémy s pneumatikami," rezignoval Vettel.