Článek
Americká stáj se na gridu poprvé objevila v roce 2016, kdy za ni nastupovali Romain Grosjean a Esteban Gutierrez. Nejlepšího týmového výsledku dosáhla v roce 2018, kdy se v Poháru konstruktérů umístila na pátém místě. V té době už parťáka Grosjeanovi dělal Kevin Magnussen. Za poslední dekádu tým konzistentně obsazoval střed výsledkového pole.
V minulé sezoně s jezdeckou sestavou Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg dosáhl celkově sedmého místa a v roce 2025, kdy bude opět využívat pohonnou jednotku od Ferrari, ale s plně obměněnými jezdci bude cílit ještě výš.
Svého prvního angažmá coby hlavního pilota stáje se dočkal devatenáctiletý Brit Oliver Bearman, který u stáje v minulé sezoně působil jako testovací a rezervní jezdec. Do Velké ceny už ve vozu Haasu dvakrát naskočil. V Ázerbájdžánu nahradil Kevina Magnussena, který kvůli trestu nesměl nastoupit a stejného jezdce nahradil i v Brazílii, tentokrát kvůli nemoci.
Bearmana doplní zkušenější pilot Esteban Ocon. Osmadvacetiletý Francouz do minulého roku závodil za Alpine, se kterým se ale ještě před posledním závodem sezony rozloučil.
V Haasu je na všech pozicích dohromady zaměstnáno kolem 320 lidí, čímž se bezpečně jedná o nejmenší stáj šampionátu. Některé z velkých týmu zaměstnávají i trojnásobek tohoto počtu pracovníků. I přes to ale nabral americký trpaslík správný směr. V letošní sezoně poprvé od vzniku jeho vlastník Gene Haas neinvestuje do formule 1 ani cent. Stáj by se také měla stát výdělečnou, a to je pozoruhodný úspěch.
Díky prémiím za sedmé místo v Poháru konstruktérů v kombinaci se zájmem partnerů – v minulé sezoně se partnerem stáje stala Toyota a společně s hlavním sponzorem MoneyGram vkládá do Haasu tolik peněz, že se poprvé v historii bude muset obávat překročení ročního finančního stropu.
„Tento rok poprvé nebude muset Gene investovat do společnosti žádné vlastní peníze,“ uvedl šéf týmu Ajao Komacu. „Dřív jsme se ani neblížili finančnímu stropu, ale letos se to změní.“
„Když jsme v předchozích sezonách měli finance, věděli jsme, že je můžeme bez starostí utratit. Teď si na to musíme dávat pozor, takže musíme změnit myšlení. Pokud ale chcete být konkurenceschopní, tohle je minimum, kterého musíte dosáhnout a je to tedy krok správným směrem,“ vysvětloval přibývající příjemné starosti japonský šéf stáje.
„Už začínám mít pocit, že postupně odškrtáváme políčka ze seznamu potřeb – možnost testovacích jízd s předešlými vozy, dosáhnout maxima financí za rok a být výdělečnou společností,“ doplnil Komacu.