Článek
Pirelli vybralo pro listopadovou Velkou cenu Brazílie (7.-9.11.) dvě nejtvrdší směsi v dodávané škále. Na nejtvrdší pneumatiky si přitom už během roku řada pilotů stěžovala s tím, že je velice obtížné dostat je na provozní teplotu. A podle Massy představují tvrdé směsi v Interlagosu bezpečnostní riziko.
„Interlagos nikdy nebyl tratí, kde by se používala středně tvrdá a tvrdá směs. Je to okruh na superměkkou a měkkou pneumatiku, při patřičné opatrnosti by ještě připadaly v úvahu měkké a střední gumy," prohlásil vítěz jedenácti Velkých cen. „Je to nebezpečné, velmi nebezpečné," poznamenal třiatřicetiletý závodník.
Bezpečnost je po nehodě Julese Bianchiho v Japonsku ve formuli 1 ostře sledované téma a Massa se kriticky vyjadřoval už k vedení deštěm ovlivněného závodu v Suzuce. Nyní označil výběr Pirelli za „nepochopitelný". „Netuším, jak k tomu výběru došli, ale je to zcela nepřijatelné. Jde o trať, která může náhle zmoknout nebo může být studená. Může nastat situace, že budete riskovat s přezutím na suché gumy. A ty budou tak tvrdé, že to bude nebezpečné. Nechápu," uvedl zkušený pilot.
Pirelli výběr ještě přezkoumá
Použití měkčích směsí by měl údajně nahrávat i nový povrch, který byl na Interlagos položen. „Kdekoliv byl nový asfalt, bylo jednodušší nasadit měkčí gumy. Nerozumím tomu, proč vybrali ty tvrdé," durdil se Massa.
Šéf Pirelli Paul Hembery vysvětloval daný výběr obavou, že by měkké pneumatiky příliš odcházely v rychlých zatáčkách, kde na obutí působí značná energie. „Je to jeden z agresivnějších okruhů v kalendáři s rizikem významného opotřebení pneumatik. Víme, že měkká směs má tendenci při extrémním zatížení puchřet," podotkl Hembery.
Pirelli podle Hemberyho nicméně výběr ještě jednou prověří s ohledem na nový asfaltový povrch, a pokud ze stran týmů panoval jednoznačný nesouhlas, hodlá své rozhodnutí ještě přehodnotit.