Článek
V zájmu snížení nákladů by měl navíc elektronickou jednotku v motoru stájím poskytovat jednotný výrobce, určený organizací FIA, další součásti motoru už budou záležitostí jednotlivých automobilek. Chystá se rovněž zvětšení minimální povolené šířky monopostů.
Podle vedení motoristického sportu se v současné době ve formuli zbytečně rozhazují peníze. "Každý rok výrobci monopostů zbytečně promrhají asi dvě miliardy dolarů," uvedla FIA v přehledu změn pravidel, které hodlá navrhnout na říjnovém zasedání Světové rady motoristického sportu.
Líbily by se vám další změny pravidel v F1? |
Hlasujte v anketě na konci článku! |
Schválení zásadních úprav regulí, k němuž musí dojít minimálně dva roky před jejich zavedením do praxe, je podle FIA pro formuli nezbytně důležité. "Jestli neuspějeme, ztratíme nezávislé týmy. Pokud náklady zůstanou na současné úrovni, nebo dokonce budou v následujících deseti letech růst stejným tempem jako v uplynulém desetiletí, riskujeme odchod nezávislých týmů i některých méně úspěšných výrobců," vysvětlili její funkcionáři.
K posledním změnám pravidel došlo před touto sezónou. Pilotům formule jedna musejí v současné době motory vydržet dva závodní víkendy a pro kvalifikaci i závod musejí být použity stejné pneumatiky.