Článek
„Red Bull Racing v Praze! Šílený zážitek," neskrýval nadšení známý český youtuber Jiří Král, který se natáčení, jež proběhlo i na pražských Hradčanech nebo u proslulé kinetické sochy "Hlava Franze Kafky" z dílny Davida Černého v Charvátově ulici, přímo účastnil.
Na sociálních sítích ale od středy u nemalé části veřejnosti rezonuje zcela opačný postoj. Rozhořčení směřuje ve velké míře na vedení Prahy v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem.
Nechal jsem zjistit pronájem Karlova mostu filmařům na 1 den:
250tis pronájem
100tis kompenzace výtvarníkům
Zábor: 40kč/m²-(magistrát,bezp.fond,nočka)
Most má 5000m²=200tis
Summa summarum: 550tis!
Pro českého filmaře zcela nemožné!
Jsem nasranej jak už dlouho ne!!!@ZdenekHrib https://t.co/lzY0hj8aLX
— Jiri Strach (@Lotzasrando) April 22, 2021
Asi největším trnem v oku je pak využití ikonického Karlova mostu, který byl měl být údajně nápojářské společnosti pronajat za cenu pohybující se "jen" v řádech stovek tisíců korun. Na to upozornil třeba známý český režisér Jiří Strach.
Poslední dny se tady vede mnoho řečí o národní sebeúctě a tak podobně. A já fakt nevím, co si o tom myslet, když si necháme kvůli něčímu marketingu jezdit formuli po Karlově mostě. A to prý dokonce za sprostých 250 tisíc korun...?
— Zuzana Vlasatá (@zuzanavlasata) April 22, 2021
Monopost z roku 2011 se pro propagační video projížděl po světoznámé památce tam a zpět několikrát a doprovázel ho vůz štábu.
Rozhořčení obyvatelé i známé osobnosti na sociální síti Twitter pak nenarážejí jen na možné materiální poškození památky, která se navíc kvůli zhoršenému stavu v nadcházejících letech nevyhne rozsáhlejší rekonstrukci, ale rovněž na symbolickou rovinu celé akce.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Formule na městské okruhy rozhodně patří, parádní záběry monopostů projíždějících kolem světoznámých památek jsou pro mnohé fandy motorsportu pastvou pro oči. Průlet formule po symbolu Prahy z přelomu 14. a 15. století je podle mnohých ale přece jen něco trochu odlišného.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Přístup ke Karlovu mostu z hlediska dopravy se v průběhu historie několikrát měnil. Od roku 1883 jezdila po mostě koňka, od roku 1905 dokonce elektrická tramvaj. Automobilový provoz na něm skončil v roce 1965, od té doby slouží památka pouze chodcům.