Článek
První verzi technických předpisů pro rok 2014 čítá sedmasedmdesát stran a Mezinárodní automobilová federace (FIA) jej zveřejnila minulý týden. K další z revolučních změn ve formuli 1 mělo dojít již v roce 2013, FIA ale nakonec ustoupila nátlaku stáji a nástup „zelené“ F1 posunula.
Zásadní změnou bude zavedení šestiválcových motorů s turbem o objemu 1600 ccm a maximálními otáčkami 15 000/min. V současnosti za zády pilotů duní osmiválce o objemu 2,4 litru a maximálními otáčkami 18 000/min, které byly zavedeny v roce 2006, a v původním záměru FIA bylo omezit motory na čtyři válce a 12 000 otáček za minutu, to však u stájí neprošlo.
Změn je však mnohem víc a některé lze označit vskutku za revoluční. To je případ zavedení systému ERS, který bude podobně jako dnešní systém KERS umožňovat rekuperaci tepelné energie uvolněné při provozu vozu – při brzdění, z výfuku – a její převod na energii elektrickou. Stejně jako v současnosti bude možné tuto energii využít pro okamžité zvýšení výkonu motoru (proti stávajícím 60 kW navíc to ale bude až 120 kW), což by jezdcům mělo opět zvýšit šance na předjíždění. Absolutní novinkou ale bude využití elektrického pohonu při jízdě v boxech.
Podle nových regulí budou jezdci muset umět nastartovat motor z kokpitu a ne s pomocí externího startéru a mechaniků jako dosud, řadit budou závodníci osm stupňů proti stávajícím sedmi. Úpravě neušly ani samotné vozy a jednou z novinek bude zúžení předního křídla.