Článek
Ohebnost obou křídel vozů F1 byla hojně probíraným tématem už od minulé sezony a Velké ceny Ázerbájdžánu, v níž McLaren poprvé aplikoval takzvaný mini-DRS, úpravu ohebného zadního křídla, která se ve velké rychlosti chovala jako systém, jenž pomáhá předjíždění.
Ještě před začátkem sezony uvedla FIA, že testování ohebnosti křídel, konkrétně těch předních, se od Velké ceny Španělska zpřísní, což znamená menší povolenou míru ohybu. Dále zavedla snímání zadního křídla během závodu kamerou, aby měla představu, jak se deformuje během závodu.
Tuto novou formu získávání informací aplikovala už během Velké ceny Austrálie. V reakci na tato sledování se zpřísní testy ohebnosti, a to už od druhého závodního víkendu v Číně.
„Po analýze záznamů z deformací zadního křídla v kombinaci se statickými průhyby naměřenými v garáži FIA v Melbourne dospěla FIA k závěru, že existují dostatečné důvody pro zavedení přísnějšího testu horního zadního křídla od nadcházející Velké ceny Číny,“ uvedla FIA.
Přitom ještě před závodem všechny monoposty prošly testováním a byly zástupci FIA shledány vyhovujícími, a tím pádem považovány za legální.
Historicky se ohebnost křídel měřila statickými testy, ale vypadá to, že týmy přišly na způsob, jak testy projít a zároveň v závodě samotné křídlo prohnout pro zisk výhody a vyšší rychlosti.
Podle upravených pravidel pro tento rok se při statickém testu zatížení obou konců zadního křídla vahou 75 kg nesmí vzdálenost mezi hlavní rovinou a klapkou (známá také jako „štěrbinová mezera“) změnit o více než 2 mm.
„Od nadcházející velké ceny v Šanghaji bude tento limit snížen na 0,5 mm. Vzhledem ke krátkému termínu pro Šanghaj bude k tomuto novému limitu přidána tolerance 0,25 mm.“