Článek
Na konkrétním matematickém vzorci se ještě pracuje a FIA vyzvala týmy, aby v tom pomohly. Ke stanovení hraniční hodnoty mají přispět páteční tréninky a od sobotního třetího už by měla být podle magazínu "auto motor und sport" pro stáje závazná.
FIA uvedla, že opatření učiní v zájmu zajištění bezpečnosti jezdců. "Ve sportu, při kterém účastníci jezdí rychlostí přes 300 km/h, musí být veškerá koncentrace jezdců namířena na jejich úkol, nadměrná únava nebo bolest jezdce může mít významné důsledky, pokud povedou ke ztrátě koncentrace," konstatovala FIA. Svolá také se všemi týmy technickou schůzku.
Takzvaný "porpoising" je důsledkem nových pravidel schválených před touto sezonou. Místo předního a zadního křídla generuje přítlak u nových vozů podlaha, která se zejména ve vysokých rychlostech přiblíží extrémně blízko k asfaltu, odrazí se a proces se takto stále opakuje. Problém je tématem od počátku sezony a projevil se výrazně zejména při minulém závodě v Baku, kde na dvoukilometrové cílové rovince přesahovaly vozy rychlost i 350 km/h. Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton si už během závodu stěžoval na silné bolesti zad, ale na potíže dlouhodobě poukazují i další jezdci.