Článek
Ferrari další působení v elitním seriálu zvažovalo kvůli neustále rostoucím nákladům, které i pro suveréna posledních let začínají být příliš vysoké. "Stojí to příliš mnoho peněz. Určitě může být formule bez Ferrari a trend neustále rostoucích nákladů nás donutil o tom přemýšlet," vysvětlil Todt.
Italská stáj z Maranella je jediným týmem, který odjel všechny ročníky mistrovství světa formule jedna od roku 1950 až dosud. K setrvání ji nakonec přiměl šéf seriálu Bernie Ecclestone, který týmu věnoval sto milionů dolarů. "Jsme malá společnost a musíme pokrývat náklady na formuli," obhajoval své váhání Todt, který zároveň pracuje jako výkonný ředitel automobilky Fiat.
Zajímalo by vás MS vozů F1 bez Ferrari? |
Hlasujte v anketě na konci článku |
Jeho tým je prvním, který klíčovou dohodu podepsal. Zbývajících devět stájí se k pokračování Concordské smlouvy, jejíž platnost vyprší v roce 2008, zatím nepřihlásilo. Podle Todta však jakékoliv problémy s prodloužením stávající dohody nenastanou. "Dříve nebo později realita a rozum zvítězí. Chápu, že to někomu nedává smysl, ale stane se to. Ve vlastním zájmu potřebujeme mít jasnou budoucnost," dodal Francouz.
Ferrari již šestkrát za sebou vyhrálo Pohár konstruktérů a díky Němci Michaelu Schumacherovi se v posledních pěti letech radovalo i z jezdeckého titulu mistra světa. Loni vyhrálo patnáct z osmnácti závodů.