Hlavní obsah

Ferrari takticky selhalo. Proč neměl Massa přednost před Alonsem, diví se Red Bull

Praha

Po Velké ceně Koreje vozů formule 1 mají v týmu Red Bull důvod ke spokojenosti. Sebastian Vettel se díky vítězství prodral do čela světového šampionátu, díky druhému místu Marka Webbera navíc tým slaví vůbec první letošní double. Jedno ale mistrovská stáj nechápe: proč tým Ferrari držel na čtvrtém místě Felipeho Massu, přestože jezdil mnohem rychleji než třetí Fernando Alonso a s velkou pravděpodobností mohl ohrozit i Webberovu pozici?

Foto: Wally Santana, Reuters

Felipe Massa s vozem Ferrari na okruhu v korejském Jongamu.

Článek

Massa po výtečně zvládnutém závodu v Japonsku zajel minulý víkend dobře i v Koreji, když se ale dostal na čtvrté místo za Alonsa, tým jej přibrzdil. „Jsi trochu moc blízko za Fernandem," hlásil Massovi do sluchátek závodní inženýr Ferrari Rob Smedley. „Myslím, že si můžeš držet odstup dvě až tři sekundy, to by mělo být OK," radil Smedley.

Podle poradce Red Bullu Helmuta Marka to ale „OK" vůbec nebylo. Naopak. Zadržení Massy bylo podle bývalého jezdce elitního seriálu strategickým selháním Scuderie, protože brazilský jezdec byl v tu chvíli výrazně rychlejší, mohl se pustit do stíhání Webbera a Alonso se za ním mohl vyvézt. A čistě hypoteticky: pokud by dvojice Ferrari donutila Webbera kapitulovat a Alonso by se dostal na druhou příčku, nemusel dnes ztrácet na Vettela v pořadí šampionátu šest bodů, ale jen tři.

„Ferrari zcela nepochopitelně drželo dvacet kol Massu za Alonsem, ačkoliv Brazilec mohl Webbera znervóznit. Massa byl výrazně rychlejší než Alonso a mohl útočit. A i kdyby to nevyšlo, tak by pro Alonsa nebyl problém vrátit se zpět na lepší pozici," prohlásil Marko pro švýcarský Blick.

Vettel třetím vítězstvím v řadě připravil v Koreji Alonsa o průběžné vedení v šampionátu a vyhřívá se v čele MS s náskokem šesti bodů. Do konce letošní sezóny formule 1 zbývá odjet závody v Indii, Abú Zabí, Spojených státech a v Brazílii.

Související témata: