Hlavní obsah

Ferrari nenaplnilo své představy. Máme co napravovat, míní Leclerc

Zklamání, nenaplněný potenciál, promarněná příležitost. To jsou slova, která teď rezonují v hlavě zaměstnancům stáje Ferrari po nedělní Velké ceně Austrálie formule 1. Charles Leclerc a Lewis Hamilton dohromady získali pouhých pět bodů a boj o vítězství v závodech se pro ně zdá být mimo dosah.

Foto: Scott Barbour, ČTK/AP

Jezdci Ferrari zleva Lewis Hamilton a Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie

Článek

Startovali ze sedmého a osmého místa, v samotném závodě chtěli neúspěšnou kvalifikaci odčinit, ale vinou nepříznivých podmínek a nevhodně zvolené strategie výměny pneumatik nakonec skončil Leclerc osmý a Hamilton až desátý. Dohromady si připsali pět bodů a v průběžné tabulce týmů náleží Ferrari šesté místo.

V mokru oba piloti významně zaostávali za konkurencí v podobě odskočeného McLarenu, ale i Mercedesu a Red Bullu. Ferrari chyběla maximální rychlost, ale také práce na co nejnižším opotřebování pneumatik a dobře zvolená strategie.

„Promarnili jsme příležitost. Od začátku nám chyběla rychlost, pak přišla nudnější část závodu, a když jsme museli učinit rozhodnutí, bylo špatné. Špatná zpráva je i to, že jsme se nedozvěděli o nových vozech nic, co bychom nevěděli už včera. Kvůli náročným podmínkám si ze závodu těžko můžeme něco vzít,“ stěžoval si Leclerc.

„V porovnání s McLareny a Maxem jsme byli pomalí, na tom musíme zapracovat. Dneškem jsme se protrápili. Možná jsme se výkonnostně přiblížili Mercedesu, ale to je tak všechno. Přesto jde o první závod dlouhé sezony. Doufali jsme v jiný výsledek, ale už v Šanghaji dostaneme možnost ho napravit,“ doufá Monačan před dalším závodem.

V průběhu nedělního klání přestalo pršet, týmy využily možnosti a přezuly na suché gumy, jenže v poslední fázi závodu se prudký déšť vrátil. Většina jezdců v mžiku přezula zpět na přechodné pneumatiky na mokrý povrch, ale oba vozy Ferrari zůstaly na trati s nadějí, že jde o rychlou přeháňku.

Risk vynesl Leclercovi s Hamiltonem chvilkovou jízdu na prvních dvou místech, ale liják neustal a po opatrném klouzání na trati museli do boxů i jezdci v červených vozech. Po návratu na trať s přechodnými gumami se ocitli na osmé a deváté příčce.

„Dnes jsem se ve všem ztrácel, pořád je to pro mě nové. Poprvé jsem řídil ferrari v dešti a ten vůz se chová úplně jinak než ty, na které jsem byl zvyklý,“ vysvětloval Hamilton.

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začíná 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.

„Na konci závodu jsem dostal informaci, že přijde přeháňka, která bude trvat jen chvíli, a já se rozhodl zůstat na trati. Neřekli mi ale, že ta přeháňka bude tak silná a bude trvat do konce závodu. Chyběly mi informace, abych mohl správně vyhodnotit situaci,“ stěžoval si na nedostatečnou informovanost Hamilton, kterého v posledním kole ještě předjel Piastri, jenž se vracel do závodu po smyku a výjezdu z trati.

„Jsem rád, že jsem alespoň jeden bod při svém prvním závodě získal. Věřím, že to auto v sobě má víc, než co jsem z něj o víkendu dostal. Dnešek byla první zkušenost v mokru a já jsem se díky ní o voze hodně dozvěděl.“

„Dnes jsem sobě ani vozu nevěřil, proto během týdne na monopostu uděláme nějaké změny. Zaměříme se na brždění, stabilitu zadku a výkon. S týmem si na sebe už zvykáme a myslím si, že dnes udělali všechno, co mohli,“ chválil Hamilton práci svého nového týmu.