Článek
Velká cena Bahrajnu potvrdila to, o čem se v paddocku hovořilo již před startem sezóny. Motory Ferrari, které kromě rudých monopostů tepají také uvnitř vozů Sauber a Toro Rosso, jsou nejžíznivějšími pohonnými jednotkami na startovním roštu. Podle technického šéfa týmu Williams Sama Michaela jsou nejúspornější motory Renault (pohánějící vozy Renault a Red Bull), následovány pohonnými jednotkami Mercedes (vozy Mercedes GP, McLaren a Force India) a Cosworth (vozy Williams, HRT, Lotus a Virgin).
Srovnání rychlosti vozů Red Bull a Ferrari v poměru k váze na startu pak jednoznačně vyznívá pro Vettela a spol. Rozdíl deseti kilogramů dělal v úvodní fázi závodu až čtyři desetiny na kolo, v průměru pak dvě desetiny. Za celý závod by tak jezdci Red Bullu měli být schopni ujet soupeřům z Maranella o bezmála deset sekund.
I proto čekal pozdější vítěz Alonso s atakem na Vettela až do poslední třetiny závodu, v úvodu závodu neměl kvůli těžšímu autu šanci. „Kdyby Vettela nedonutily technické problémy zpomalit, užili bychom si podle všeho parádní boj o vítězství s Alonsem, který se snažil hodně šetřit gumy, zatímco Vettelovy pneumatiky začínaly odcházet. Rozdíl v množství paliva by byl s každým dalším kolem menší a menší. Tento fakt bychom měli mít při debatách o nudném závodu v Bahrajnu na paměti,“ podotýká reportér BBC z formule 1 Ted Kravitz.