Hlavní obsah

Ferrari má problém! Nový F10 moc „žere“

PRAHA

Stáj Ferrari sice v neděli v Bahrajnu ovládla premiérový závod letošního ročníku mistrovství světa vozů formule 1, kdyby ale závod nepoznamenaly žádné vedlejší okolnosti, dojel by Fernando Alonso až deset sekund za Sebastianem Vettelem ze stáje Red Bull. Důvod? Vettel šel díky úspornějšímu motoru ve svém voze na start o deset kilo lehčí a byl proto výrazně rychlejší než rudá konkurence.

Foto: Jannis Behrakis , Reuters

Fernando Alonso v čele Velké ceny Bahrajnu. Vzadu druhý pilot Ferrari Felipe Massa a Sebastian Vettel s vozem Red Bull.

Článek

Velká cena Bahrajnu potvrdila to, o čem se v paddocku hovořilo již před startem sezóny. Motory Ferrari, které kromě rudých monopostů tepají také uvnitř vozů Sauber a Toro Rosso, jsou nejžíznivějšími pohonnými jednotkami na startovním roštu. Podle technického šéfa týmu Williams Sama Michaela jsou nejúspornější motory Renault (pohánějící vozy Renault a Red Bull), následovány pohonnými jednotkami Mercedes (vozy Mercedes GP, McLaren a Force India) a Cosworth (vozy Williams, HRT, Lotus a Virgin).

Srovnání rychlosti vozů Red Bull a Ferrari v poměru k váze na startu pak jednoznačně vyznívá pro Vettela a spol. Rozdíl deseti kilogramů dělal v úvodní fázi závodu až čtyři desetiny na kolo, v průměru pak dvě desetiny. Za celý závod by tak jezdci Red Bullu měli být schopni ujet soupeřům z Maranella o bezmála deset sekund.

I proto čekal pozdější vítěz Alonso s atakem na Vettela až do poslední třetiny závodu, v úvodu závodu neměl kvůli těžšímu autu šanci. „Kdyby Vettela nedonutily technické problémy zpomalit, užili bychom si podle všeho parádní boj o vítězství s Alonsem, který se snažil hodně šetřit gumy, zatímco Vettelovy pneumatiky začínaly odcházet. Rozdíl v množství paliva by byl s každým dalším kolem menší a menší. Tento fakt bychom měli mít při debatách o nudném závodu v Bahrajnu na paměti,“ podotýká reportér BBC z formule 1 Ted Kravitz.