Článek
Nápad se prý v Maranellu zrodil při poradě nad novými pravidly vytrvalostního šampionátu, která budou platit od příští sezóny. Významná změna proběhne i v příštím ročníku formule 1, kde týmy začnou používat přeplňované šestiválcové motory o objemu 1,6 litru. A právě tato pohonná jednotka by v budoucnu mohla být srdcem nového sportovního prototypu.
„Je přirozené, že se v zimní pauze bavíme o různých příležitostech, které se před Ferrari mohou otevřít. Pro plánování budoucnosti je to důležité," řekl Autosportu Antonello Coletta, který v Maranellu vede oddělení motorsportu mimo F1.
Prototyp Ferrari jel slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans naposledy v roce 1973, poslední triumf italská automobilka slavila dokonce v roce 1965. Zda se ale Scuderia skutečně stane konkurentem týmů Audi, Toyota, Porsche a zřejmě i Nissanu, ale není jisté. „Momentálně se plně soustředíme na formuli 1, takže neříkáme tak, ani tak. Nejsme ani schopni říct, zda se bavíme o roku 2015 nebo 2016. Prostě buď to bude, nebo ne. Pokud bychom do toho ale šli, tak s plnou tovární podporou, ne jen jako dodavatel motorů," doplnil Coletta.
S nápadem využít šestnáctistovku z formule 1 pro závody Le Mans si údajně pohrává i automobilka Renault.