Článek
Scuderia před dvěma týdny odjížděla maximálně spokojená z Monaka, kde Fernando Alonso vybojoval druhé místo a nebýt přerušení závodu po havárii Vitalije Petrova, během něhož vedoucí Sebastian Vettel vyměnil na svém redbullu totálně sjeté gumy, mohl možná myslet i na vítězství. I tak to byla ale obrovský posun proti předchozí Velké ceně Španělska v Barceloně, kde Alonso skončil pátý, od vítězného Vettela ale dostal jedno kolo.
Inženýři Ferrari proto ještě zvýšili snahu o zlepšení vlastností vozu a do Kanady odlétaly spolu s vylepšeným difuzorem a předním přítlačným křídlem. „Půjde o pár změn, které by nás měly opět o něco přiblížit k týmům před námi,“ uvedl na webu Scuderie technický ředitel týmu Pat Fry.
Okruh Gillese Villeneuva v Montrealu klade velké nároky na trakci a brzdy, podobně jako v Monte Carlu. „V tomto ohledu jsou oba závody opravdu podobné. Montreal je ale výrazně rychlejší a brzdy proto dostávají zabrat mnohem víc,“ podotkl Fry. "Kanada je z hlediska extrémní zátěže brzd srovnatelná se Singapurem. Proto jsme se během přípravy zaměřili právě na tento faktor,“ dodal technický šéf z Maranella.
Zatímco v Monaku jezdci jezdili na měkkých a super měkkých pneumatikách, v Kanadě přijde ke slovu opět tvrdá směs. A ta zatím ani Alonsovi, ani Felipemu Massovi příliš neseděla. „Pracovali jsme na tom a podle všeho jsme chování téhle směsi dobře přečetli. Snad se nám podaří naše poznatky přenést i na dráhu,“ zadoufal Fry.
Ferrari se v posledních ve Velké ceně Kanady příliš nedaří a od éry Michaela Schumachera, který v Montrealu triumfoval v letech 2000-2004 čtyřikrát, na vítězství čeká. Od roku 2005 triumfoval na okruhu třikrát McLaren (Kimi Räikkönena dvakrát Lewis Hamilton), jednou Renault (Alonso) a BMW (Robert Kubica) V roce 2009 se závod v Montrealu do kalendáře nevešel.