Článek
Kdyby nejsilnější stáj v šampionátu plány na odtržení dál podporovala, ocitla by se budoucnost formule 1 ve vážném ohrožení. Nyní zůstaly hlavními "vzbouřenci" Mercedes, Renault a BMW. Ti si stěžují na vysoké náklady na účast v seriálu F1, malé výhody a minimální rozhodovací pravomoci.
"Jsme rádi, že jsme se dohodli s nejstarší stájí ve formuli 1. Podpis Ferrari má velký význam a je zárukou dalšího rozvoje šampionátu," řekl šéf mezinárodní automobilové federace FIA Max Mosley. Dosavadní dohoda vyprší v roce 2007 a v následující sezóně by někteří výrobci rádi spustili nový seriál.
Konkurenci by nerad viděl promotér formule 1 Bernie Ecclestone, jenž se po dohodě s Ferrari pokusil o vstřícný krok vůči týmům. Pokud rovněž podepíšou upravenou Concordskou smlouvu, dostanou v příštích třech letech navíc půl miliardy dolarů.
"Měli jsme to udělat už před rokem. Teď je to dobré, jsme v pohodě," řekl BBC Ecclestone, podle kterého má formule do budoucna dobré vyhlídky. Možnost, že by nový seriál mohl ohrozit jeho výnosný podnik, si prý vůbec nepřipouštěl. "Žádná skutečná bitva se nekonala," uvedl.