Článek
Tiché motory jsou pod palbou kritiky. A nejen fanoušků, nýbrž i samotných závodníků. „Je to na hov..," překvapil před několika týdny jednoznačným odsouzením obhájce titulu Sebastian Vettel. „Tak to vnímám já a myslím si, že podobné je to i pro fanoušky," líčí německý pilot stáje Red Bull.
Fanoušci už dávno dali formuli 1 přívlastek „zelená", právě kvůli tichým motorům. Stáj Mercedes se alespoň před začátkem GP Španělska snaží o zatraktivnění měřených tréninků a v Barceloně představila tzv. megafon, což je paralelní přepracovaný výfuk, který by měl výrazně vylepšit zvuk monopostu.
Technici už megafon otestovali ve svém vývojovém sídle, teď přijde na řadu dvoudenní test v Barceloně. Mercedes však zatím nepočítá s tím, že by novou vychytávku nasadil v závodě. „Je to dobré řešení a uvidíme, jaký ohlas to bude mít na okruhu. Je to v kompetenci FIA, aby se všechny týmy dohodly a pokusily se obdobnou věc získat do svých formulí. Ale nějakou chvíli to potrvá," citoval list Daily Mail pilota mercedesu Nica Rosberga.
Současné motory nemohly být podle jednoho z inženýrů Renaultu Remiho Taffina zásadně změněny, protože byly navrženy jako energeticky efektivní. „Když se podíváte na rallye, kde jejich turbomotory burácí, je zásluhou přepracovaného výfukového potrubí. To v F1 nejde, protože tu existuje pravidlo omezení spotřeby paliva," uvedl Taffin.