Článek
"Netušil jsem, jaký zásah můj blog má. Evidentně se můj poslední článek dostal až k očím Nika Rosberga, a ten si má slova vzal k srdci. Tímto se mu omlouvám a chválím ho za výkon v nedělním závodě. Až do poslední kvalifikace se Hamilton s Rosbergem přetahovali o to, kdo bude rychlejší. V parádně dramatickém závěru třetího kvalifikačního dějství, kde oba jezdci skončili mimo trať, sice triumfoval Hamilton, ale Rosbergovi se povedl start a po první zatáčce už to byl on, kdo si diktoval tempo a kontroloval závod.
Dnes se ale chci věnovat jinému tématu - výkonu týmu McLaren-Honda. Je až neuvěřitelné, že stáj, která dokázala nesčetněkrát vyhrát Pohár konstruktérů, se teď pere o pořadí na chvostu pole s týmy, které mají k dispozici tak čtvrtinový rozpočet.
A McLaren je nejen pomalý, ale hlavně totálně nespolehlivý. Do závodu nastoupil s rekordní souhrnnou penalizací 50 míst na startu za výměnu několika komponentů pohonné jednotky. Doufali jsme, že když už mají na svých autech v podstatě nové motory, mohli by aspoň dojet do cíle.
Ale ani to se nekonalo. Mistr světa číslo 1 ve službách McLarenu Fernando Alonso ukončil svůj závod hned po druhé zatáčce při velkolepé kolizi s Kimim Räikönenem. Mistr světa číslo 2 Jenson Button sice pár kol objel, ale poté byl nucen svůj monopost zaparkovat do boxů kvůli dalším problémům s pohonným ústrojím.
Na začátku sezóny jsme sice čekali v novém partnerství s Hondou pár zádrhelů, ale tohle? McLaren si ušil z ostudy kabát a nepomůže mu už ani hvězdné jezdecké obsazení. Oba jezdci se sice snaží navenek svou frustraci skrývat a v médiích prezentují názor, že je nový projekt baví a berou ho jako výzvu. Skutečnost je ale jiná a občas díky rádiové komunikaci vyplave pravda na povrch. Alonso v posledním závodě odmítl požadavek týmu šetřit palivo s výmluvou, že už teď vypadá jako amatér. Button okomentoval návrh na šetření tím, že ve skutečnosti šetří už nyní.
McLaren se před startem sezóny vytahoval, že v její půlce bude útočit na stupně vítězů. Teď to ale vypadá, že by jako úspěch bral i pouhé dokončení závodu. Stáj dělá malé krůčky dopředu, s každými dvěma vpřed ale udělá i jeden vzad."