Článek
Verstappen sice říká, že si předjíždění trénuje na simulátorech, ale tomu já nevěřím. Ano, určitě na simulátoru tráví hodiny, ne-li dny, ale předjíždění se tam trénovat nedá. Chce to drzost, koule a využít moment nepozornosti soupeře. Pokud jste někdy viděli závody formulí nižších kategorií, mohli jste si všimnout, že jezdci jezdí mnohem blíže za sebou a doslova se dotýkají „nosem" zadního crash boxu auta před nimi. Následkem je mnohem akčnější a kontaktnější podívaná.
U formule 1 je to trošku jinak. Díky přehnanému důrazu na aerodynamiku a velmi křehkým karbonovým strukturám na předku i zadku vozu jsme na takové ježdění nebyli zvyklí. Verstappen, který skočil do F1 v podstatě skoro hned z motokár, je zvyklý na mnohem větší akci a kontakt, a proto je jeho jízda tak fascinující.
Nizozemci pomohl i retardovaný fanoušek
Do tohoto závodu se kvalifikoval na výborném osmém místě, i přesto, že nemá nejlepší auto a rozhodně nemá nejlepší motor. Díky technické chybě zůstal na startu a ztratil celé kolo, než se do závodu rozjel. To ho ale vůbec nezastavilo a dokázal se v průběhu závodu probojovat zpět na osmé místo. Samozřejmě mu k tomu dopomohly i dva safety cary, jeden kvůli nehodě Hulkenberga s Massou a druhý kvůli procházce nejspíš retardovaného fanouška po trati, ale to bylo pro všechny stejné. Faktem je, že svého týmového kolegu Sainze porazil, přestože startoval o kolo pozadu.
Nakonec třešnička na dortu: tři kola do konce závodu útočil Verstappen na Pereze a zezadu se na něj tlačil Sainz. Ten měl o čtyři kola čerstvější pneumatiky a tým dal Verstappenovi rozkaz, pustit Sainze před, ať zkusí útok na Pereze kolega. Ten na to měl jasnou odpověď- „NE!" Týmové příkazy by se měly respektovat, ale v tomto případě byl příkaz naprosto stupidní. Klobouk dolů Verstappenovi, že se nenechal zviklat a místo si ponechal.
Nakonec, všechna čest Vettelovi, který si dojel pro zasloužené vítězství. Mercedes v Singapuru usnul na vavřínech a Ferrari s Redbullem toho náležitě využily. Vettel naprosto dominoval v kvalifikaci, a i přes dva restarty za safety carem perfektně kontroloval své tempo a pneumatiky a vyhrál stylem start-cíl. Zklamáním byl pro mě naopak Kimi Raikkonnen. Ten má k dispozici stejné auto jako Vettel a dostává od něj větší oblož než Rosberg od Hamiltona.