Článek
„Bylo to dnes neuvěřitelné. Lepší, než jsme čekali, auto se řídilo parádně. Start se mi vydařil, pak jsem se jen soustředil na svůj závod. Měl jsem dobré, vyvaroval se problémům. Byla to skvělá sobota,“ líčil Verstappen v cíli.
Bylo to výstižné hodnocení. Ač se na startu druhý Leclerc po zhasnutí červených světel tuze snažil, Verstappen zvolil defenzivní stopu a vedení do první zatáčky udržel. Pak „zatopil pod kotlem“ a během prvního kola si najel vteřinový náskok, čímž pronásledovatele z Ferrari odpáral z DRS zóny, která je nově k dispozici už od druhého kola. A zatímco Verstappen pádil vpřed, tak ve třetím kole předjel Russell Leclerca, na něhož navíc začali tlačit Pérez a Sainz.
Udržet za sebou je nedokázal, a tak v 11. kole byl Leclerc až pátý, to Verstappen měl na zbytek devítivteřinový polštář.
Po první rundě zastávek se Pérez, tentokrát jedoucí bez minel, posunul na druhou pozici před Russella, Leclerc se zase dostal před týmového parťáka Sainze, jenž mu to o dvě kola později nekompromisně a nádherně vrátil. Aby se za chvíli předehnal i přes třetího Russella.
Je nutné říct, že právě v této části pole se odehrávaly nejzajímavější souboje, protože Verstappen jel jinou ligu. V polovině Velké ceny měl náskok 14 vteřin na Péreze, za ním ostatní drželi konstantní rozestupy a na další várku napětí se čekalo do druhých zastávek.
Jenže bylo to víceméně zbytečné čekání. Jediným pořádným vzrušením byl posun Leclerca na čtvrtou příčku, když „uštval“ a donutil k chybě před ním jedoucího Russella.
A tak první dvě příčky v cíli patřily vozům Red Bullu (rozdíl mezi nimi ale dělal 22 vteřin!), na dalších dvou byly ty se značkou Ferrari, následují mercedesy a mclareny. Do cíle dojelo všech 20 vozů! „Bylo to maximum, co jsem dnes mohl předvést. Musel jsem dobře pracovat s pneumatikami. Ale je to skvělý začátek sezony a důležitý start šampionátu. Vůz funguje velmi dobře,“ pochvaloval si Pérez.
A Sainz, jenž byl zvolen jezdcem dne, přidal: „Cítil jsem se velmi dobře. Jen škoda, že jsem začal zezadu. Je to ale lepší než loni, dokážeme se jich (redbulů) držet.“
Pro Verstappena to bylo 55. vítězství, navíc se dočkal svého pátého „grandslamu“ v kariéře, do něhož se počítá výhra v kvalifikaci, závodě, vedení od startu do cíle a k tomu nejrychlejší kolo. Nejvíc v historii (8) jich posbíral Jim Clark.
Šampionát F1 pokračuje už za týden, kdy se jede Velká cena Saúdské Arábie.
Velká cena Bahrajnu, úvodní závod mistrovství světa vozů formule 1 v Sáchiru: | |||
---|---|---|---|
1. Verstappen (Niz./Red Bull) 1:31:44,742 | |||
2. Pérez (Mex./Red Bull) -22,457 | |||
3. Sainz (Šp./Ferrari) -25,110 | |||
4. Leclerc (Mon./Ferrari) -39,669 | |||
5. Russell (Brit./Mercedes) -46,788 | |||
6. Norris (Brit./McLaren) -48,458 | |||
Nejrychlejší kolo: Verstappen. | |||
Průběžné pořadí MS (po 1 z 24 závodů): | |||
1. Verstappen 26 | |||
2. Pérez 18 | |||
3. Sainz 15 | |||
4. Leclerc 12 | |||
5. Russell 10 | |||
6. Norris 8 | |||
Pohár konstruktérů: | |||
1. Red Bull 44 | |||
2. Ferrari 27 | |||
3. Mercedes 16 | |||
4. McLaren 12 | |||
5. Aston Martin 3 |