Hlavní obsah

F1: Americký tým se nejspíš ve světě formule neobjeví

PRAHA

Zatímco o dvou nováčcích nadcházejícího ročníku mistrovství světa formule 1 Lotusu a Virginu přicházejí zprávy takřka shodné s dlouholetými účastníky královské automobilové kategorie, o další dvojici panují vážné pochybnosti, jestli vůbec 14. března nastoupí k úvodní Grand Prix Bahrajnu.

Foto: Marcelo del Pozo , Reuters

Zatímco monoposty týmu Lotus Racing jejich piloti v Jerezu testovali, další nováčci mají jiné startosti

Článek

V nejhorší situaci je podle posledních informací stáj US F1. Američané zrušili styk s médii i nezbytné crashtesty. Tým podle všeho po té, co ho nechali na holičkách sponzoři, nemá k dispozici vlastní vůz. Za oceánem se už píše, že týmový boss Peter Windsor oznámil dosud jedinému pilotovi José Mario Lopezovi, že nemá s angažmá počítat. Naděje umírá poslední, ale jediná šance na záchranu by mohla nastat asi jen v případě, pokud by management sehnal "za minutu dvanáct" peníze a tým koupil hotová šasi.

Stáj Campos Meta má narozdíl od zámořského týmu výhodu, že disponuje vozem Dallara-Cosworth. Finanční problémy sice španělskou stáj srážely, ale situace se měla změnit ve chvíli, kdy tým od zakladatele Adriana Campose odkoupil byznysman José Ramon Carabante. I tak ale není příliš pravděpodobné, že by se nováček se synovcem legendárního Ayrtona Senny Brunem v kokpitu vozu mohl v Bahrajnu objevit.

Vrátí se Jacques Villeneuve?

Na klopýtnutí těchto týmů čekají zájemci, kteří by se rádi dostali do nejprestižnější světové série. I když prezident Mezinárodní automobilové federace FIA Jean Todt možnost nahrazování týmů nepotvrdil, zejména srbská stáj Stefan GP dělá s tichou podporou bosse formule 1 Bernie Ecclestona kroky, aby se mezi elitu dostala. I Srbové mají totiž konkurenceschopné vozy, které s celou výbavou odkoupili od odstoupivší Toyoty, a finanční záruky své vlády. Navíc se spekuluje, že by za Stefan GP mohl jezdit Kazuki Nakajima a dokonce i mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve, což by znamenalo značnou medializaci.

Podle jiných zdrojů by mohl na místo některého z neúspěšných nováčků zaskočit tým Prodrive. Jeho šéf David Richards, který v F1 slavil úspěchy s týmy Benetton a BAR, ovšem takové variantě nedává příliš velký prostor. „Nevěřím, že by se to dalo stihnout během letošní sezóny. Nicméně nevylučuji, že se v budoucnosti budeme o vstup do formule 1 pokoušet,“ naznačil plány.

Zároveň se vyjádřil k potížím nových týmů. „Protože jsem už ve formuli 1 působil, tak dobře vím, jak je to náročné. Proto mě nepřekvapuje, že nováčci mají takové problémy s technikou a penězi, "dodal Richards.

Související témata: