Hlavní obsah

Erik Janiš se bude hlavně učit, brzy chce ale navázat na Engeho

PRAHA

Minulou neděli oslavil dvacáté narozeniny a hned o týden později si odbude velkou premiéru. Erik Janiš, jednička českého týmu pro letošní sezónu A1 Grand Prix, absolvuje svůj první závod v seriálu na okruhu v nizozemském Zandvoortu. „Je to zásadní změna a velký skok v mé kariéře,“ uvědomuje si talentovaný jezdec.

Článek

Letošní působení v A1GP má Janišovi přinést především zkušenosti, navázat na výsledky Tomáše Engeho, který v uplynulých dvou sezónách odjel většinu závodů, pro něj nebude jednoduché. „Je to pro mě něco nového. Nemám tolik zkušeností, kolik bych si představoval. Letošní startovní pole je navíc asi nejnabitější. Je tam hodně expilotů z formule 1, to jsou páni jezdci, s nimiž se zatím nemohu měřit. Doufám ale, že nezklamu. Tomáš odvedl dobrou práci a já věřím, že na to co nejrychleji navážeme,“ prohlásil odhodlaně při středečním setkání s novináři.

Angažmá v týmu vedeném manažerem Antonínem Charouzem posunulo evropského motokárového mistra z roku 2005 o výrazný kus dopředu. „Ještě jsem neseděl v tak výkonném voze, je to úžasný pocit,“ vyprávěl nadšeně. „Je to zásadní změna a velký skok v mé kariéře. Po titulu v motokárách totiž přišlo zklamání, jezdil jsem ‘jen‘ český Octavia Cup, v zahraničí jsem nestartoval, slehla se po mně zem,“ doplnil vážnějším tónem.

S formulí pro A1GP, která se v letošní sezóně představí v novém designu, se Janiš seznamoval při testech v britském Silverstonu, Zandvoort si projel s formulí BMW. „To je ale úplně odlišný styl, takže to bude učení nanovo. Z tratí v seriálu znám vlastně jen Brno. Ostatní budu trénovat na simulátorech, snad tím alespoň nějaké povědomí získám,“ zadoufal. Přímo v Nizozemsku se bude moci spolehnout na rady Engeho a staršího bratra Jarka.

Do Brna vlakem zdarma 

Lákavé představení před českými fanoušky na Masarykově okruhu ale Janiš zatím jisté nemá. Charouz totiž zvažuje, že v Brně nasadí Engeho a Janiš by tak mohl déle využít času tréninků pro nováčky. O všem rozhodne zdravotní stav Engeho, který se ještě zotavuje z dubnové havárie v zámořské sérii ALMS, při níž si rozdrtil loket. Třicetiletý jezdec se sice do měsíce vrátil za volant, následky zranění ale pociťuje dodnes. „V pondělí jsem v Brně odjel patnáct kol s formulí 3000 a pak jsem celou noc bolestí nespal,“ přiznal Enge.

Pro Janiše by start v Brně patřil mezi další splněné sny. „Pokud bych tam dostal šanci, byla by to další ohromná zkušenost, zvlášť po loňském výsledku Tomáše (druhé místo - pozn. red.). Nemyslím na to, že bych to mohl zopakovat. Ale Top 10, to byl myslím super výkon,“ zasnil se talentovaný závodník na závěr středeční akce, při níž byla pokřtěna publikace fotografa Adolfa Ziky mapující loňský ročník seriálu.

Podnik A1 GP na Masarykově okruhu se koná ve dnech 12. - 14. října a společnost BPA, která je promotérem, připravila pro české fanoušky překvapení. Každý, kdo předloží u pokladen Českých drah lístek na závod, obdrží zpáteční jízdenku zdarma. Mezi brněnským hlavním nádražím a Masarykovým okruhem pak bude fungovat bezplatná autobusová doprava. Podmínky najdete na www.bpa.cz.

A1 Grand Prix 2007/2008
30. září 2007Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007Brno, Česká republika
4. listopadu 2007Asie – bude upřesněno
25. listopadu 2007Sepang, Malajsie
16. prosince 2007Žuhaj, Čína
20. ledna 2008Taupo, Nový Zéland
3. února 2008Sydney, Austrálie
24. února 2008Durban, JAR
16. března 2008Mexico City, Mexiko
6. dubna 2008Šanghaj, Čína
4. květnaBrands Hatch, Velká Británie
Související témata: