Článek
Enge se před čtrnácti dny srazil šest kol před cílem s Jihoafričanem Scheckterem a dodnes neví, jak vlastně k havárii došlo. "Tým už dostal z počítače všechna data, ale zatím nic nenasvědčuje technickému problému, ani jezdecké chybě," kroutí hlavou český jezdec.
Osmadvacetiletý Enge na okruhu Texas Motor Speedway v nedávné době testoval, takže nepřichází na neznámou půdu. "Může nám to pomoci. Zvlášť, když se kvalifikace jede po jediném tréninku už v pátek odpoledne. Na druhou stranu potřebujeme nejvíc pracovat na jízdě v závěsu za jiným vozem, a to se v testech moc nacvičovat nedá," soudí Enge.
Podle čtvrtého muže letošního ročníku mezinárodního mistrovství formule 3000 by týmu pomohlo, kdyby testoval se dvěma vozy. "Měli bychom více možností vyzkoušet různá nastavení, navíc bychom mohli jízdu v závěsu, která je v těchto závodech alfou a omegou, simulovat už při testování," vysvětluje.
Po srážce ve Fontaně je Enge v pořádku. "Ten náraz byl sice velký, ale stihl jsem s na něj ještě připravit, což mi hodně pomohlo," dodává. Ani po karambolu proto nehodlá jet pomaleji nebo být přehnaně opatrný. "V závodu něco takového jednoduše nejde," říká.
Mezi ostřílenou konkurencí se český pilot teprve rozkoukává, přesto dopředu nehází flintu do žita. "Nečeká nás procházka růžovým sadem. Ale jsme dobře připraveni a budeme se snažit maximálně bojovat," vzkazuje za celý tým Enge.
Chevy Indy 500 (Texas Motor Speedway) | |
Pátek 15. října | |
19,20 - 21,20 | volný trénink |
23,30 | kvalifikace |
sobota 16. října | |
18,00 - 19,00 | volný trénink |
neděle 17. října | |
0,15 - 0,45 | poslední trénink |
18,30 | start závodu |
Délka oválu: 1,5 míle/2,4 km. Délka závodu: 200 kol (300 mil/480 km). Uvedené časy jsou v SELČ. |