Článek
Český tým v Portugalsku poprvé využije možnosti nominovat k závodnímu víkendu více jezdců do jednotlivých tréninků, protože už dostane druhý vůz. Do závodu pak nastoupí jeden pilot. Charouz startoval v premiérovém závodu A1GP v britském Brands Hatch, Enge reprezentoval v německém Lausitzringu. Třetí z českého týmu, Jarek Janiš v Portugalsku není, čeká jej totiž finálový závod italské F3000 v Misanu.
Enge v Estorilu ještě nezávodil, okruh ale zná. "Testoval jsem zde s F3000 i se sportovními vozy, díky poloze je to oblíbená lokalita v zimním období," přiblížil devětadvacetiletý pilot. O jedenáct let mladší Charouz si odbyde premiéru. "Je to pro mě další nová trať, takže to bude o učení. Jsem si jistý, že Tomáš bude dobrým měřítkem. Ještě nevím, který trénink pojedu, nicméně je dobré být na trati a cítit atmosféru," uvedl.
Enge věří, že se mu bude dařit víc než před dvěma týdny, kde ve sprintu obsadil 12. místo a hlavní závod nedokončil. "Na Lausitzringu jsme hodně pracovali na nastavení, v Portugalsku budeme konkurenceschopnější. Rezervy vidím v kvalifikaci. Kvůli omezenému počtu sad pneumatik na víkend je obtížné najít prostor na ladění pro jediné kolo. V závodech bychom měli být silnější, mým cílem je dostat se mezi pět nejlepších," má jasno liberecký rodák.
A1 Grand Prix - Estoril (21. - 23. října) | |
Délka tratě | 4 183 metrů |
Pátek | |
13:00-14:00 | volný trénink |
16:00-17:00 | volný trénink |
Sobota | |
11:00-12:00 | Volný trénink |
14:15-15:45 | Kvalifikace |
Neděle | |
13:30-14:00 | Sprint |
15:00-16:00 | Hlavní závod |