Článek
Nicolas Lapierre obsadil druhé místo ve sprintu a ani odstoupení z hlavního závodu těsně před koncem nemohlo suverénní pozici jeho týmu ohrozit. Lapierre přitom v momentě technické závady vedl, ale jeho defekt tři kola před cílem umožnil Duranovi double. Před závěrečným závodem 2. dubna v Číně má Francie před Švýcarskem nedostižný náskok 42 bodů.
Engeho snažení v deštivém sprintu skončilo těsně před cílem, kdy na sedmém místě narazil zezadu do Ira Ralpha Firmana, který se vyhýbal soupeři ve smyku. V hlavním závodě už na suché vozovce se Enge propracoval až na deváté místo, pět kol před koncem ale ztratil nad vozem kontrolu a skončil mimo trať.
"Jednoduše to nebyl náš víkend. V posledním kole sprintu dostal vůz Nového Zélandu smyk, přede mnou jedoucí Ir prudce zabrzdil a už jsem se mu nestačil vyhnout," popsal první kolizi jezdec, který odstartoval do závodu ze 14. místa. "V hlavním závodě jsem byl opět v první desítce, když vůz začal být najednou přetáčivý a soupeři mě začali předjíždět. Chtěl jsem už jenom dokončit závod, ale situace se zhoršovala a nakonec jsem nad ním ztratil kontrolu," pokračoval Enge na své internetové stránce.
A1 Grand Prix - Laguna Seca (USA) |
Sprint: 1. Duran (Mex.) 31:07,422, 2. Lapierre (Fr.) -1,771, 3. Parente (Portug.) -8,040, 4. Kerr (Brit.) -12,791, 5. Firman (Ir.) -24,390, 6. Carpentier (Kan.) -26,027, ...Enge (ČR) nedokončil. |
Hlavní závod: 1. Duran 1:00:52,974, 2. Scheider (Něm.) -2,042, 3. Kerr -3,117, 4. Parente -10,420, 5. Carpentier (Kan.) -14,183, 6. Firman -20,805, ...Enge nedokončil. |
Průběžné pořadí (po 10 z 11 závodů) |
1. Francie 163 b., 2. Švýcarsko 121, 3. Británie 88, 4. Brazílie 70, 5. Nizozemsko 69, 6. Nový Zéland 67, ...14. ČR 41. |