Hlavní obsah

Druhý Verstappen? Talent spojený s Red Bullem brzy splní podmínky pro vstup do F1

Ve svém hlavním týmu má Red Bull v podstatě nedotknutelného Maxe Verstappena. Čtyřnásobný mistr světa bude letos útočit na pátý titul v řadě. Jeho pozice je neochvějná, nicméně o své místo u týmu musí bojovat jeho nový týmový kolega Liam Lawson. Ve druhé stáji rakouských výrobců nápojů Racing Bulls je situace ještě nečitelnější, a aby toho nebylo málo, o slovo se hlásí talentovaný mladík Arvid Lindblad.

Foto: DPPI Media

Arvid Lindblad

Článek

Pořád ještě sedmnáctiletý Lindblad, britský závodník se švédskými a indickými kořeny, trávil poslední soboty a neděle na Novém Zélandu, kde se účastnil Formula Regional Oceania (FRO). Závodní série, ve které se během pěti víkendů uskutečnilo 15 závodů.

Lindblad si najezdil 370 bodů a vyhrál s náskokem 56 bodů na druhého Novozélanďana Zacka Scoulara. Brit z patnácti závodů konaných v lednu a únoru šest ovládl a na dalších šesti skončil na pódiu.

Foto: Jakub Porzycki, Profimedia.cz

Britský talent Arvid Lindblad

Britský mladík už má také za sebou úspěchy ve formuli 4 a formuli 3.

„Chtěl jsem každý víkend bojovat o vítězství v závodě a na konci sezony i o vítězství v šampionátu. To se dařilo. Především na začátku roku jsem překonal vlastní očekávání,“ uvedl po nejúspěšnější sezoně v F4, ve které skončil třetí. Minulý rok si pak vyjezdil čtvrté místo ve formuli 3 a stal se nejlepším nováčkem.

V září 2024 oznámil, že letos už bude jezdit v F2 v týmu Campos Racing, ve kterém závodili i aktuální piloti F1 Fernando Alonso, Lando Norris nebo nováček ve stáji Racing Bulls Isack Hadjar.

Foto: Reginald Mathalone, Profimedia.cz

Arvid Lindblad (vlevo) s Davidem Coulthardem a vozy RB a Red Bullu na snímku z roku 2024

„Jsem nesmírně nadšený, že se v roce 2025 připojím k týmu Campos Racing. Tým má za sebou úžasnou sezonu a už se nemůžu dočkat, až začneme spolupracovat,“ přiznal Lindblad.

„Těším se, že se připojím k dlouhému seznamu jezdců, kteří v minulosti závodili za tento tým, a budu součástí jeho historie a odkazu pana Adriana Campose. Tým se zdá motivovaný k výhrám. Poskytnou mi nástroje a znalosti, abych se jako jezdec mohl dále rozvíjet. Chci poděkovat všem v Red Bullu, juniorskému týmu a Campos Racing za tuto příležitost,“ nezapomněl poděkovat Lindblad.

Ale pojďme zpátky k tomu, proč závodil v sérii FRO. Je zde totiž jeden důležitý faktor. Šampionát je uznávaný jako regionální a vítěz získal 18 bodů na superlicenci, kterou potřebuje každý, kdo chce závodit ve formuli 1. Pro její získání je potřeba bodů 40, ale díky svému úspěšnému účinkování v F3 i F4 a po dokončení FRO už má Lindblad dost bodů.

Podle starších pravidel Mezinárodní automobilové federace FIA by musel Lindblad na udělení superlicence čekat do 18 let. Podle pravidel schválených loni má ale možnost získat výjimku pro závodníka, kterému je 17 let a v poslední době prokázal mimořádné schopnosti a vyspělost v soutěžích jednomístných formulových vozů.

Vzhledem k nejasné situaci kolem jezdeckých míst v Red Bullu a Racing Bulls by se Lindblad na gridu mohl objevit už v sezoně 2026. Není totiž tajemství, že Júki Cunoda, který ve stáji Racing Bulls pro „začínající“ piloty společnosti Red Bull stráví letos pátou sezonu, by si v dalších letech měl hledat angažmá jinde.

Navíc není vyloučeno, že Max Verstappen nebude po sezoně chtít změnit působiště, ani že Rakušané budou chtít nahradit pilota, který nebude podávat dostatečně kvalitní výkony. Ať už by to byl Liam Lawson, nebo Isack Hadjar.

V takovém případě by Lindblad, jenž je v juniorském programu Red Bullu od roku 2021, mohl za předpokladu získané superlicence naskočit do královské soutěže už letos. Minimálně jako rezervní a testovací jezdec.