Článek
Massa předvedl na Nürburgringu povedený start, když se mu podařilo natlačit na druhé místo před Alonsa. Dopředu se dral z desáté pozice i Hamilton, problémy se zavěšením pravého předního kola jej ale srazily zpět do hloubi startovního pole. Ještě v prvním kole se spustil prudký liják a většina jezdců zajela do boxů pro „mokré“ pneumatiky. Nevídaný zmatek předvedla stáj Ferrari a vedoucí Räikkönen musel po mylném nájezdu do boxové uličky zpět na trať přes obrubník.
Ve třetím kole doplatilo hned šest jezdců na zaplavený výjezd z první zatáčky a skončilo mimo trať, na okruh vyjel safety car a závod byl posléze zastaven. Na první příčce byl v té chvíli senzačně Markus Winkelhock se spykerem, který dostal důvěru jen pro Velkou cenu Evropy po vyhazovu Christijana Alberse. Po letmém restartu za safety carem Winkelhock okamžitě přepustil místo rychlejším jezdcům a v čele se usadil Massa následovaný Alonsem. Hamilton přezul jako první z jezdců na suché pneumatiky, což se mu nevyplatilo a po výletu mimo trať se propadl až na sedmnáctou příčku.
Drama v závěru
Massa v dalším průběhu postupně upevňoval své vedení, na Alonsa naopak dotíral ze třetího místa Räikkönen, kterého ale v 35. okruhu zradil vůz a finský pilot musel po dvou vítězstvích v řadě vzdát. Na bodovaných pozicích se pohybovali oba piloti Red Bullu, obě BMW, Wurz s williamsem a Fisichella s renaultem. Hamilton se mezitím dokázal propracovat na desátou příčku.
Deset kol před cílem se nebe nad Nürburgringem opět zatáhlo, záhy začal trať skrápět déšť a jezdci znovu měnili na „mokré“ pneumatiky. Alonso díky zastávce v boxech zlikvidoval náskok Massy, po výjezdu na trať se pustil do ostrého boje o třetí vítězství v sezóně a pět kol před koncem závodu se mu po drobném kontaktu podařilo Brazilce předjet.
„Velice vzrušující závod, nejen pro diváky, ale i pro jezdce. Podmínky se několikrát změnily, mám takové závody rád. Už jsem se smiřoval s druhým místem, ale v závěru nám pomohl déšť,“ uvedl po skončení závodu Alonso. „V závěru jsem měl problémy s pneumatikami, celý vůz vibroval,“ komentoval Massa rozhodující moment.
Pro třetí místo si nakonec dojel Mark Webber z týmu Red Bull, který v samotném závěru ustál atak Alexe Wurze s williamsem. Nejlepší výsledek stáje Red Bull v historii podrthl pátý David Coulthard.
Zatím nejhorší výsledek proti tomu zaznamenal Hamilton. Vůbec poprvé ve své premiérové sezóně ve formuli 1 chyběl na stupních vítězů a nakonec nedosáhl ani na body, když skončil devátý. Dvaadvacetiletý Brit ale udržel vedení průběžném pořadí MS, druhý Alonso ale ztrácí už jen dva body. Na třetí příčku se posunul Massa.
Světový šampionát pokračuje za dva týdny, kdy je na programu Velká cena Maďarska na okruhu Hungaroring u Budapešti.
Velká cena Evropy - Nürburgring (Něm.) | |
Délka okruhu: 5, 148 km Délka závodu: 60 kol/308, 863 km | |
1. Alonso (Šp./McLaren) | 2:06:26.358 hod. |
2. Massa (Braz./Ferrari) | + 8,155 |
3. Webber (Aus./Red Bull) | + 1:05,674 |
4. Wurz (Rak./Williams) | + 1:05,937 |
5. Coulthard (Brit./Red Bull) | + 1:13,656 |
6. Heidfeld (Něm./BMW) | + 1:20,298 |
7. Kubica (Pol./BMW) | + 1:22,415 |
8. Kovalainen (Fin./Renault) | - 1 kolo |
9. Hamilton (Brit./McLaren) | - 1 kolo |
10. Fisichella (It./Renault) | - 1 kolo |
11. Barrichello (Braz./Honda) | - 1 kolo |
12. Davidson (Brit./Super Aguri) | - 1 kolo |
13. Trulli (It./Toyota) | - 1 kolo |
Nedokončili | |
14. Räikkönen (Fin./Ferrari) | - 24 kol |
15. Sató (Jap./Super Aguri) | - 40 kol |
16. R. Schumacher (Něm./Toyota) | - 41 kol |
17. Winkelhock (Něm./Spyker) | - 46 kol |
18. Rosberg (Něm./Williams) | - 58 kol |
19. Liuzzi (It./Toro Rosso) | - 58 kol |
20. Speed (USA/Toro Rosso) | - 58 kol |
21. Sutil (Něm./Spyker) | - 58 kol |
22. Button (Brit./Honda) | - 58 kol |
Pořadí MS (po 10 ze 17 závodů) | |
1. Hamilton (Brit./McLaren) | 70 bodů |
2. Alonso (Šp./McLaren) | 68 |
3. Massa (Braz./Ferrari) | 59 |
4. Räikkönen (Fin./Ferrari) | 52 |
5. Heidfeld (Něm./BMW) | 36 |
6. Kubica (Pol./BMW) | 24 |
7. Fisichella (It./Renault) | 17 |
8. Kovalainen (Fin./Renault) | 15 |
9. Wurz (Rak./Williams) | 13 |
10. Webber (Aus./Red Bull) | 8 |
Pohár konstruktérů | |
1. McLaren-Mercedes | 138 |
2. Ferrari | 111 |
3. BMW-Sauber | 61 |
4. Renault | 32 |
5. Williams-Toyota | 18 |
6. Red-Bull-Renault | 16 |
7. Toyota | 9 |
8. Super-Aguri-Honda | 4 |
9. Honda | 1 |