Článek
Pětadvacetiletý Čou působil poslední tři sezony jako pilot formule 1 ve stáji Alfa Romeo, která později změnila název na Stake F1 Team Kick Sauber. Celou dobu byl jeho týmovým parťákem Valtteri Bottas. Po nevydařeném loňském roce, kdy se Čouovi podařilo pro svou stáj získat jen 4 body z velké ceny Kataru a Bottas nezískal žádný bod, oba u Sauberu skončili. V sezoně 2025 je nahradí Nico Hülkenberg a Gabriel Bortoleto.
Čou už má zkušenosti s italskou stájí. Mezi lety 2015 a 2018 byl součástí jezdecké akademie Ferrari a jako její součást stoupal v soutěžích formule 4 a formule 3. Do formule 2 se dostal až po odchodu z akademie a odsud si svými výkony vysloužil angažmá u Sauberu v F1.
Welcoming Zhou Guanyu back to the Ferrari family as he joins Antonio Giovinazzi as our official reserve driver! Zhou spent four years with the Scuderia Ferrari Driver Academy from 2015 to 2018, and will split reserve driver duties with Antonio for the 2025 season pic.twitter.com/54OLL5uJm7
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) February 5, 2025
Ve Ferrari se pro něj rozhodli i z důvodu blízkých vztahů s Cadillacem, který se od sezony 2026 představí v paddocku formule 1 a bude používat motory právě od italských inženýrů. Navíc Graeme Lowdon, šéf Cadillacu v F1 pracoval několik let jako Čouův manažer a podle italského webu autoracer.it hrál důležitou roli při vyjednávání.
Společně s Číňanem bude roli testovacího pilota plnit Ital Antonio Giovinazzi, který má také zkušenosti z nejvyšších pater monopostových závodů. Ve formuli 1 nastoupil k 62 závodům, naposledy v roce 2021 za Sauber, stejně jako Čou. S Ferrari už spolupracuje delší dobu, v jejich barvách nastupuje mimo jiné v hypercaru ve WEC.
Oba budou krýt záda a vypomáhat hlavním jezdcům stáje z Maranella, kterými budou v této sezoně Charles Leclerc a Lewis Hamilton, kteří aktuálně v Barceloně testují nové pneumatiky na rok 2026. Testů se účastní i Giovinazzi a Dino Beganovic, jednadvacetiletý Švéd, který bude nastupovat ve formuli 2.