Článek
Pedro de la Rosa se podílel na vývoji pneumatik Pirelli a v rozhovoru pro Autosport prozradil, že mají jednu zrádnou vlastnost. "Opotřebení pneumatik má lineární průběh, dokud najednou nepřijde obrovský propad výkonnosti. A tomuto propadu se ve svých stintech budete muset vyhnout," vysvětloval.
Vozy formule 1 sice mají mnoho různých senzorů a jiných měřících zařízení, jež předávají data pomocí telemetrie inženýrům do garáží, ale podle de la Rosy technika na pneumatiky nestačí, hlavní roli bude hrát jezdec.
"Myslím, že jezdci budou muset přemýšlet o pneumatikách a jejich užití mnohem víc," potvrdil. "Nejde jen o strategii, protože ta víc záleží na týmu. Jako jezdec ucítíte opotřebení dřív, než ho tým zjistí podle ztrát v čase na kolo. Takže si myslím, že jezdci budou hrát klíčovou roli při posuzování, kdy se pneumatiky blíží ke svému konci. Když to prošvihnete o kolo nebo dvě, můžete ztratit pět nebo šest sekund."
"Rozhodnutí bude záležet na pilotovi, ne na týmu. Budete muset týmu vysílačkou sdělit, že pneumatiky odcházejí a že jedete do boxů. Bude to zajímavé, protože o vaší zastávce nebudou rozhodovat jen inženýři, kteří sledují monitory."