Článek
Poslední ženou, která závodila ve formuli 1, byla v roce 1976 Italka Lella Lombardiová. Momentálně se ženské v královské motoristické třídě prakticky vůbec neprosazují. Není tedy divu, že manželka sportovního šéfa Mercedesu Tota Wolffa budí velký rozruch.
„Zpočátku pochopitelně registrujete pohledy, které říkají: ‚Co tu chce ta malá bloncka? Fakt si myslíte, že umí jezdit s tímto autem?' " líčí třicetiletá Britka v rozhovoru pro německý Bild. „Nikdo ale nemá odvahu říci vám přímo do tváře, co si o vás myslí. V tom jsou muži zbabělci."
Wolffová si moc dobře uvědomuje, že je vetřelkyní v mužském prostředí. „Čumí na vás ze všech stran a vám to musí být jedno. Ne každá žena to přitom zvládá a může to být i dost nepříjemné," líčí své zážitky.
Za volantem se nepočítá, kdo má nejhezčí make-up
Sama však ostychem rozhodně netrpí, nafotila i pár odvážných snímků. „Ráda nakupuji, mám ráda kabelky a velmi ráda si také lakuji nehty na červeno. Ale když si nasadím helmu, jde veškerá marnivost bokem. Tam se už nepočítá, kdo má nejhezčí make-up," směje se s nadhledem.
Loni v říjnu najela Wolffová při testech v Silverstonu 100 kilometrů. Jízdu tenkrát věnovala své předchůdkyni v F1 Marii de Villotaové, která předtím v červenci přišla při havárii o oko. Obě pilotky spolu byly v kontaktu.
„Říkala mi, ať jedu za nás obě," prozradila Wolffová motto rozhovoru se Španělkou, která působila jako testovací jezdkyně u stáje Marussia.
Minule jí málem uletěla helma
Skotka má zkušenosti ze série DTM. Okamžitě však zjistila, že formule je úplně jiný svět. „Neuvěřitelný pocit. V prvním kole jsem myslela, že mi uletí helma, takové bylo přetížení. Není divu, že piloti F1 svou práci milují. Je to fantastické auto," líčila nadšeně.
Většina její práce pro tým je založena na simulátoru. „Je to fantastická příležitost a je jen na mně, abych se na tento den co nejlépe připravila," těší se Wolffová na testy za volantem FW35.