Hlavní obsah

Charouz s Fittipaldim se radovali z titulu i vstupu do Formule 2

Praha

Víkendu snů zažili členové týmu Lotus, který vlastní česká firma Charouz Racing System, v seriálu formulových vozů V8 3.5. Pietro Fittipaldi šampionát vyhrál, triumfovala i stáj a pár hodin před rozhodující bitvou v Bahrajnu se majitel stáje Antonín Charouz oficiálně dozvěděl, že příští rok pojede jeho tým, jako vůbec první český, prestižní seriál Formule 2, který se jezdí před závody F1 a je vlastně přestupní stranicí mezi absolutní elitu v automobilovém sportu.

Foto: Sport.cz

Emerson Fittipaldi s vnukem Pietrem.

Článek
Fotogalerie

Útok Lotusu byl v Bahrajnu zdrcující. jednadvacetiletý Brazilec Pietro Fittipaldi vyhrál a získal titul. Jeho týmový kolega Rakušan René Binder mu kryl záda a stvrdil tak i titul pro tým Lotus. Nelíčenou radost z úspěchu měl i sedmdesátiletý Emerson Fittipaldi, legenda Formule 1 ze sedmdesátých let minulého století, kdy v roce 1972 získal titul právě s Lotusem a o dva roky později s McLarenem. V roce1989 s vozem Penske vyhrál i seriál IndyCar. Svému vnukovi Pietrovi udílí na jeho cestě vzhůru neocenitelné rady.

„Jsem šťastný. Dík patří celému týmu, který pracoval skvěle a všem, kteří mi pomáhali," radovala se vycházející hvězdička formulového sportu. A Brazilci, včetně jeho dědečka, věří, že jednou to bude právě Pietro, kdo naváže na slávu jeho i dalších skvělých brazilských pilotů. „Je to sen, ale dobře vím, že musím tvrdě pracovat a zůstávat nohama na zemi, aby se můj největší sen jednou naplnil," přál si Pietro Fittipaldi.

Ve Formuli 2 nechtějí hrát druhé housle

Ostřílený okruhový závodník Antonín Charouz, který může pochlubit padesáti mistrovskými tituly, zažil ve formulovém sportu už mnohé. Jeho týmy prošly prakticky všemi kategoriemi a vždy získávaly úspěchy. Syn Jan Charouz si vyzkoušel i vůz Formule 1 jako testovací jezdec Renaultu. Jeho otec moc dobře ví, jak těžké je dostat se do „předsálí" F1, jímž je právě Formule 2.

„Pracovali jsme na tom léta a žádali o licenci několik let. Jenže FIA má vysoké požadavky, chce výsledky i potvrzení kvality zázemí a perspektivu. O to větší radost máme, že se nám podařilo licenci získat a jako první český tým pojedeme tento seriál. Každý tým v něm spolupracuje s nějakou stájí Formule 1. My zatím o partnerovi jednáme, bylo by proto předčasné říkat nějaké jméno, i když se jedná o velmi kvalitní tým, což mnohé udiví," pravil trochu tajemně Antonín Charouz.

Rozhodně však nespí na vavřínech. „Už nyní pracujeme na přípravě nové sezóny. Nechceme ve Formuli 2 hrát druhé housle, ale naopak, prosadit se mezi nejlepší. Využijeme naše bohaté zkušenosti a schopnosti našich lidí. Co nejdříve chceme oznámit složení týmu, název stáje a partnera z F1," dodal Charouz. Vše nasvědčuje tomu, že do kokpitu vozů Charouzovy stáje by měli usednout stejní jezdci, tedy Fittipaldi a Binder. Výhodou je, že technická pravidla pro vozy F2 jsou taková, že stroje jsou téměř identické, takže Charouz Racing System by neměl mít v ničem handicap.

Související témata: