Článek
Nová éra začíná. Tvoříme historii. Hesla, jimiž McLaren letošní kampaň orámoval, hovoří jasně. Loňský rok se zapsal do historie týmu černým písmem (5. pozice v Poháru konstruktérů, Jenson Button celkově osmý a Kevin Magnussen 11.) a nadcházející sezóna má být odrazovým můstkem k lepším zítřkům.
A ty mají zajistit znovuobnovené svazky. Fernando Alonso pro McLaren jezdil už v roce 2007 coby čerstvý dvojnásobný mistr světa. Spolupráce s debutantem Lewisem Hamiltonem ale neklapala podle představ a španělský pilot po pouhém roce stáj opustil. Sen o dalším titulu mu ovšem nedokázalo splnit ani pětileté angažmá v týmu Ferrari a třiatřicetiletý pilot potřeboval nový impuls. Ten nakonec přinesla nabídka od McLarenu, kde Alonso vytvořil spolu s Jensonem Buttonem (35 let) vůbec nejzkušenější dvojici ve startovním roštu.
Zatímco Alonso při svém prvním angažmá ve Wokingu velkou díru do světa neudělal, na spolupráci s Hondou se v McLarenu vzpomíná v superlativech. Roky 1988-1992, kdy toto spojení trvalo, totiž patří k vůbec nejúspěšnějším v historii týmu - Ayrton Senna mistrem světa v letech 1988, 1990 a 1991, Alain Prost triumfoval v roce 1989. A velké věci z obnovené spolupráce čeká McLaren i nyní.
Zda bude nový vůz konkurenceschopný, naznačí už první oficiální testy, které startují ve španělském Jerezu v neděli (1.-4.2.). Jisté je, že soupeři vyhlížejí ostrou premiéru zbrusu nového auta, které podle pozměněných pravidel zdobí elegantní „nos", s napětím. „McLaren s Hondou, to je aktuálně největší otazník ve formuli 1. Jsem opravdu hodně napjatý, s čím vyrukují a jak si povedou," poznamenal na adresu britské stáje pilot Red Bullu Daniel Ricciardo. Právě ze stáje Red Bull přitom přišel do McLarenu svěží vítr: britskou stáj loni v září posílil šéfinženýr Red Bullu Peter Prodromou.