Článek
„Potřebovali bychom takovou formuli 1, kde není potřeba tolik peněz,“ citoval Jamašinova slova japonský list Jomiuri. Prezident týmu Toyota John Howett patřil k předákům hnutí asociace FOTA za snížení nákladů v F1, současně byl ale jedním z hlavních odpůrců rozpočtového stropu, s nímž přišla Mezinárodní automobilová federace FIA a její prezident Max Mosley.
„Musíme zvážit mnoho hledisek a přitom mít neustále na paměti naše provázání s hlavní společností a jejím byznysem. Naše budoucnost je nejasná a bude záležet na finančních výsledcích,“ dodal Jamašina. Tým z Kolína nad Rýnem se připojil k nové Concordské dohodě, která ošetřuje budoucnost F1 do roku 2012, zatím ale nemá schválený ani rozpočet pro rok 2010. O tom má rozhodnout výkonný výbor japonské automobilky na svém zasedání v polovině listopadu.
Toyota si před letošní sezónou dala za cíl častěji atakovat stupně vítězů a konečně dosáhnout premiérového vítězství. Na to však zatím stále čeká a na bedně byli jezdci japonské stáje ve čtrnácti ze sedmnácti závodů třikrát: Jarno Trulli skončil třetí v Austrálii a Bahrajnu a Timo Glock dojel v neděli druhý při Velké ceně Singapuru. V průběžném pořadí jsou oba piloti seřazeni na hranici první desítky, v Poháru konstruktérů je Toyota pátá.
Vzhledem k nejasné situaci celého týmu, nemají jistotu pro příští rok ani Trulli s Glockem. Jednání o smlouvě se zkušeným Italem prý momentálně ustrnula a německý mladík dostal nedávno svolení, aby si našel nové angažmá. Pro vedení formule 1 by byl případný odchod Toyoty další ztrátou. Příliš vysoké finanční náklady a důsledky globální ekonomické krize před letošní sezónou donutily k odchodu ze seriálu tým automobilky Honda a po letošním ročníku se z formule 1 poroučí BMW.