Článek
Domácí Velká cena pro mexického jezdce začala špatně – ze sobotní kvalifikace vypadl hned v první části a do samotného závodu tak startoval až z osmnáctého místa. Navíc při startu nedělního závodu přejel startovní čáru a hned mu byl udělen trest pěti vteřin.
V průběhu závodu se dostal do souboje o desáté místo s Liamem Lawsonem z rezervního týmu Red Bullu RB. Při něm Pérez utrpěl škody na boku svého monopostu. To ukončilo jakékoliv naděje na comeback. Do cíle dojel Mexičan jako 17., to znamená jako poslední z pilotů, kteří závod dokončili.
Po závodě nešetřil kritikou. „Zničil mi celý bok vozu, ale nemyslím si, že to je jeho chyba, protože nedostal žádný trest. Minulý víkend udělal to samé Fernandu Alonsovi a na konci závodu také Francu Colapintovi a žádný trest nepřišel, takže možná o tom, jestli penalizaci dostanete, rozhoduje to, kdo jste,“ stěžoval si Pérez.
Na otázku, zda se o tom bavil přímo s Lawsonem, odvětil: „Ano, řekl jsem mu, že si myslím, že nám oběma zkazil závod. Byl jsem už před ním a nebyl žádný důvod jít do nebezpečného souboje. Bylo to jedenácté kolo. Nemyslím si, že šlo o příliš chytrý krok.“
Právě Lawson je jedním z největších adeptů na Pérezovo místo v Red Bullu. Také on sám si to určitě uvědomuje, a tak i to může být jedním z důvodů, proč se do souboje s Pérezem vůbec pouštěl.
V tuto chvíli je spíše otázkou, kdy Red Bull zasáhne do své dvojice závodníků. Poslední dvě sezony se Pérezovi totiž nedaří plnit vysoké standardy stáje. Ve Velké ceně Mexika se navíc Red Bull v poháru konstruktérů propadl až na třetí místo. Kromě McLarenu se před něj dostalo i Ferrari.
„Všechno záleží na výkonnosti. Jednou musí přijít okamžik, ve kterém budou uskutečněna těžká rozhodnutí,“ uvedl Christian Horner po závodě na téma Pérez.
V ostatních týmech bojujících o Pohár konstruktérů jsou schopni Velkou cenu vyhrát oba dva závodníci. Pérez se po slibném začátku sezony trápí. Na pódiu byl naposledy v Číně 21. dubna. Od té doby, po konci jasné dominance vozů Red Bullu a dorovnání ostatních týmů, se mu nedaří ani pravidelně dojet na bodované pozici.
Jednoduchou volbou pro náhradního jezdce jsou Júki Cunoda a Liam Lawson z RB, kteří by mohli být přivedeni bez větších potíží. S ohledem na poslední výsledky se ani nedá říct, že by šlo o risk. Nejhorší, co se může stát, je, že rakouská stáj skončí na třetí příčce za McLarenem a Ferrari. To dává týmu Christiana Hornera možnost zamyslet se, kdo by nejlépe dokázal splnit funkci týmového kolegy Maxe Verstappena pro následující sezonu.