Článek
Náš sport je ve vážném ohrožení, bije nový šéf Ferrari na poplach. Formule 1 podle něj prohrává s virtuální zábavou na internetu. Měla by efektivněji využít nové způsoby komunikace s mladými fanoušky.
„Musíme to zjednodušit a udělat tento sport zajímavější pro svět, v němž žijeme," cituje Autosport apel, který vyřkl Sergio Marchionne. „V opačném případě riskujeme možnost, že se budou dělat jen selfie a nic jiného. Musíme zapracovat na skutečné revoluci. Něco lze provést již v roce 2015."
Bývalý právník Marchionne reaguje na nedávné vyjádření Bernieho Ecclestona, že formule 1 nepotřebuje mladé fanoušky, protože nejsou cílovým trhem sponzorů. Nový šéf Ferrari se vysmívá příliš komplikovaným pravidlům F1. Zároveň varuje, že královská třída je stále více neproniknutelná na to, aby zaujala mladého diváka, který si zvykl na levné způsoby zábavy s okamžitým účinkem.
Za drahé lístky chtějí fanoušci show
S prezidentem Ferrari souhlasí také Maurizio Arrivabene, nový týmový šéf Scuderie. Požaduje třeba, aby se otevřely tiskové konference i pro fanoušky. „Máme velkou šanci udělat tu show. Nepotřebujeme na to nová pravidla, jen vůli udělat to," vyzývá.
F1 se podle něj příliš vzdálila lidem. Místo na zábavu se zaměřuje jen na peníze. „Musí dát lidem, co chtějí, pokud jde o show. Kupují si pěkně drahé lístky, aby ji sledovali. Musíme je proto poslouchat a přiblížit sport jejich potřebám."
„Musíme reagovat na potřeby fanoušků, jinak budeme mít prázdné okruhy a dávat trofeje akorát tak sami sobě, protože to nikdo nebude sledovat," má jasno Arrivabene.