Článek
"Mechanik, který dělal onu výměnu pneumatiky, je ve skutečnosti jedním z nejlepších a nejschopnějších, co se týče rychlosti zastávek. Nikdy to není jen chyba jedné strany. K tomuto katastrofálnímu selhání došlo z více důvodů," uvedl pro Reuters šéf týmu Toto Wolff a dodal, že vedle "stržení" matice mohl být důvod i ve špatné konstrukci nebo použitém materiálu.
"Musíme vše pečlivě zkontrolovat a přezkoumat. Mechanici, kteří tuto část obsluhují, to musí dělat tak, aby nedošlo k zbroušení matice," řekl Wolff. Sám Bottas kuriózní incident označil za "velkou chybu, která by se neměla opakovat".
Mechanici budou nyní muset v továrně matici zbrousit, odvrtat a odřezat její zbytky. "Říkáme tomu zbroušení matice. Je to jako když si vezmete křížový šroubovák a nedostanete ho přesně do kříže šroubu. Drážky v hlavě šroubu se pak poškodí a už s tím nejde nic dělat. Pokud se tedy pistole začne otáčet a odštípne kus otočné plochy matice, stane se i v tomto případě něco podobného," dodal technický ředitel Mercedesu James Allison.
V úzkých uličkách Monte Carla neuspěl ani druhý pilot Mercedesu Lewis Hamilton, který po špatně zvolené strategii skončil až sedmý a přišel o vedení v MS, kterého se ujal vítězný Max Verstappen. "Stříbrné šípy" ztratily v boji s konkurenčním Red Bullem i první místo v Poháru konstruktérů. Další Velká cena Ázerbájdžánu se uskuteční 6. června.