Článek
Osm z deseti soupeřů obvinilo bývalého vítěze Poháru konstruktérů z Maranella, že jeho vozy mají přední křídlo složené z pohyblivých elementů, které jim pomáhá jezdit rychleji na rovinkách a projíždět zatáčkami. Dopis se stížností na Ferrari předali komisařům FIA po nedělní Grand Prix v Malajsii. Jenže dnes se paradoxně McLaren a BMW ocitly ve stejné situaci.
"Oficiální dopis od federace nepřišel, ale její technický delegát nás ústně informoval o tom, že máme do závodu v Melbourne změnit detail na zadním křídle. To není nic neobvyklého," řekl německým médiím mluvčí týmu BMW-Sauber.
Mluvčí stáje McLaren-Mercedes výzvu FIA nepotvrdil, nicméně připustil, že i oni drobné úpravy na svých formulích provedou. "Před zadním křídlem se jeden malý element ohnul, takže jej připevníme," uvedl.
Právě nedostatečně pevné součásti křídla mohou při různých rychlostech měnit jeho tvar a zlepšovat tak odpor vzduchu či přítlak v zatáčkách. Spolu s oběma německými týmy se ozvali proti vozům Ferrari, s nímž jezdí i sedminásobný šampion Michael Schumacher, také zástupci Hondy, Midlandu, Renaultu, Toyoty, Super Aguri a Williamsu. Od plánovaného protestu nakonec ale všichni ustoupili.