Hlavní obsah

Aston Martin mění strukturu vedení a má nového šéfa stáje

Stáj formule 1 Aston Martin před začátkem nové sezony sáhla do svého vedení. Po odchodu technického ředitele Dana Fallowse a avizovaném příchodu špičkového konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu došlo v britské stáji k dalším změnám.

Foto: Mark Sutton, Profimedia.cz

Nový šéf Aston Martinu Andy Cowell

Článek

„Změny jsou provedeny s ohledem na přehlednost ve vedení a přechod na plošší strukturu a pomohou dosáhnout cíle stát se týmem schopným bojovat o titul,“ uvádí Aston Martin.

Z pozice šéfa týmu byl sesazen Mike Krack, který tuto funkci zastával od roku 2022, v týmu ale nekončí. Stane se novým vedoucím týmu, který má na starosti operace na trati. Na jeho dosavadní místo byl dosazen Andy Cowell.

Pětapadesátiletý Brit bude kromě šéfa stáje také plnit funkci generálního ředitele. V týmu ze Silverstonu působí od léta 2024 a předtím měl lví podíl na úspěších Mercedesu, kde byl vedoucím inženýrů pracujících na motoru – a dokázali vyvinout nejsilnější pohonnou jednotku v šampionátu. Tyto motory hrály zásadní roli v zisku osmi Pohárů konstruktérů stříbrných šípů mezi lety 2014 a 2021.

„Poslední tři měsíce jsem strávil pochopením a hodnocením našich výkonů a byl jsem neuvěřitelně ohromen odhodláním, nasazením a tvrdou prací tohoto týmu,“ prohlásil nový šéf stáje.

„S dokončením technologického kampusu AMR a přechodem na plně tovární tým od roku 2026, spolu s našimi strategickými partnery Hondou a Aramcem, jsme na nejlepší cestě stát se týmem vítězícím v šampionátech. Tyto organizační změny jsou přirozeným vývojem mnoholetých plánů, které jsme si určili, a já se neskutečně těším na budoucnost.“

Na architekturu, design a konstrukci nových závodních vozů bude dohlížet Enrico Cardile, který se k týmu připojuje po odchodu z Ferrari a následné krátké pauze.

Změny přicházejí po neuspokojivé sezoně 2024, ve které po úspěších z předchozího roku, sice stáj zopakovala pátou pozici v Poháru konstruktérů, ale bodový součet Fernanda Alonsa a Lance Strolla klesl z 280 na 94.

V Astonu Martin se tak budou snažit položit solidní základy pro rok 2026 a aktivaci nových designových a motorových regulí. A s motory od Hondy, Adrianem Neweym a teď také vedením Andyho Cowella by se jim to mohlo podařit.