Článek
Šestadvacetiletý pilot má sice v Red Bullu smlouvu až do roku 2028, jejich vzájemný vztah ale zdaleka není tak sluncem zalitý jako loni, kdy spolu dokráčeli k titulu mistra světa v poháru konstruktérů i jednotlivců.
Verstappen si je vědom, že jeho monopost už není tak dominantní. Jeho otec Jos navíc nevychází úplně dobře se šéfem stáje Christianem Hornerem a už několikrát se objevily spekulace, že by se Max mohl upsat Mercedesu.
Teď do hry vstupuje ještě Aston Martin. „Max má u nás dveře vždy otevřené,“ nastínil po podpisu Neweyho šéf stáje Mike Krack. „Když se vám podaří získat Adriana, je to důkaz důvěryhodnosti našeho projektu. Už nejsme tým outsiderů, jako tomu bylo v minulosti. Adrian nám do budoucna nabízí spousty možností,“ dodal Krack.
A má pravdu. Verstappen chce vyhrávat a na jeho úspěších má Newey nespornou zásluhu. Nizozemec si dosud připsal v F1 61 triumfů, 56 z nich v autě, které mu sestavil pětašedesátiletý konstruktér.
Média se tak pochopitelně začala pídit po tom, zda by trojnásobný šampion nemohl převléci kabát.
„To je možná otázka budoucnosti. Teď mám jiné starosti, které musím řešit. S Adrianem si rozumíme. I když jsem věděl, že z Red Bullu odejde, ozval jsem se mu, když se ta zpráva dostala ven. Potřeboval novou výzvu a já za něj mám radost,“ uvedl 26letý Verstappen.
Aston Martin byl k Neweymu hodně štědrý, aby jej zlákal. Podle BBC s ním podepsal pětiletou smlouvu v hodnotě 30 milionů liber (892 milionů korun) ročně. Newey bude také akcionářem britské stáje. Úkolem 65letého konstruktéra bude připravit vozy na sezonu 2026, kdy čekají formuli 1 velké změny pravidel, po nichž se může změnit rozložení sil.
Verstappena konfrontovali novináři i s otázkou, zda Newey dokáže složit vítězný vůz i přes výraznou změnu regulí. „To nevím, ale viděl jsem, co dokáže. Navíc s ním všichni chtějí pracovat. Takže potenciálně toho schopný je,“ dodal Nizozemec.
Třeba u toho znovu bude s ním.