Článek
"Měli jsme na předjetí Lewise na rovince, protože byl jasný rozdíl v rychlostech vozů," řekl Domenicali. "Takže jsme měli šanci, že by mohl Fernando jet a zaútočit na Jensona."
Alonsovi ovšem nefungoval systém ovládání zadního křídla, takže si na cílové rovince nemohl v souboji s Hamiltonem pomoci zvýšenou maximální rychlostí. Nakonec si o Hamiltonův vůz poškodil přední přítlačné křídlo a musel na jeho výměnu do boxů. Domenicali to však nepovažuje za chybu španělského pilota.
Domenicali: Je fantastické, jak jezdí
"Když se snažíte předjet, protože je velký rozdíl ve výkonnosti, tak se tohle říct nedá. Mně se moc líbí, jak jezdí, je to fantastické," uvedl. "Také je třeba připomenout, že když letos vyjedete mimo ideální stopu, máte velký problém. Mimo stopu je na trati hodně kousků gumy."
Mechanici Ferrari mají v péči vůz Fernanda Alonsa během GP Malajsie.foto: ČTK/AP
"Když držíte stopu a najednou vyjedete mimo, nabalí se vám ta guma na pneumatiky a ztratíte výkon. Je to zrádné, protože když letos nemáte šanci na jednoznačné předjetí, tak musíte trochu riskovat, protože to není snadné. Tak to je. Je to škoda, protože bez toho problému se zadním křídlem bychom bývali mohli opravdu zaútočit."
Ferrari přesto není spokojené se svým výkonem v Malajsii. "Jistě víme, že naše rychlost byla mnohem lepší v závodě než v kvalifikaci," hodnotil šéf Scuderie. "Nejdůležitější je pochopit, jak správně využít pneumatiky v závodě, protože dnes (v neděli) jsme viděli, že jsou rozdíly i mezi jezdci, které mají stejné auto. Takže to je důležitá věc."
K úspěchu vede lepší kvalifikace
"Ale určitě musíme také udělat velký krok v oblasti přítlaku, to je klíč k lepší výkonnosti. Protože pokud se nám to podaří, budeme startovat blíže čelu pole. Musíme se soustředit na lepší práci v kvalifikaci, protože ta ztráta byla včera moc velká. Když si to srovnáte - a jak jsem řekl, v tuto chvíli nepočítáme Vettela - tak jsme podle mě jednoznačně bojovali s Webberem a McLarenem o pódium. Musíme pochopit hodně věcí. Hodně opravdu záleží na přítlaku a také musíme pochopit používání pneumatik, protože to je další velmi důležitá věc."
Domenicali na závěr přiznal, že snadné není ani zvládnout velký počet zastávek v boxech. U Massova vozu mechanici chybovali a připravili ho o několik pozic. "Určitě není pro diváky snadné pochopit, co se děje, protože je to těžké i pro týmy. Ale tak to je. Letos je to součástí hry, my to musíme brát v úvahu a nemůžeme se na to vymlouvat," dodal k většímu počtu zastávek.