Článek
Je mu 43 roků, v F1 i přes tříletou pauzu odjezdil nejvíc závodů ze všech a v této sezoně se přehoupne přes 400 Velkých cen, jenže charismatický Španěl ani zdaleka nekončí. S ambiciózním týmem Aston Martin má podepsanou smlouvu minimálně do roku 2026 a vzhledem k tomu, že zámožný šéf stáje Lawrence Stroll v posledních týdnech přivábil špičkové inženýry, má i Alonso nejvyšší cíle.
„Chci vyhrát třetí titul,“ řekl sebevědomě Alonso na sponzorské akci.
Aston získal z Red Bullu geniálního konstruktéra Adriana Neweyho, který je podepsán pod dominancí Sebastiana Vettela i Maxe Verstappena. Z Ferrari přišel technický ředitel Enrico Cardile a z Mercedesu zase „otec“ jeho pohonné jednotky Andy Cowell. I proto Alonso, jinak závodní všeuměl, říká: „F1 je teď mou jedinou prioritou.“
V minulosti přeskakoval do různých disciplín. Vyhrál slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, okusil i Rallye Dakar a toužil konečně zkompletovat motoristickou Trojkorunu, která čítá triumfy v Monaku (F1), Le Mans a 500 mil v Indianapolis.
„Třikrát jsem se pokoušel o výhru v 500 mil a neuspěl jsem. Ta jediná mi chybí, ale nemám v tuto chvíli v plánu se tam vracet. Když mi bude 45, 46 let, tak by to vyžadovalo množství učení, abych se zase připravil,“ přiznal Alonso, který si myslí, že mnohem větší šanci má na vítězství v Rallye Dakar.
Welcome to the Aston Martin family @MarkCavendish 🙏. @astonmartin #AstonMartin https://t.co/2lWAWh2WHM pic.twitter.com/kIWkdkOGQu
— Fernando Alonso (@alo_oficial) October 2, 2024
Té se zúčastnil v roce 2020, po boku měl hvězdného navigátora Marka Comu, ale kvůli havárii v 10. etapě skončili celkově třináctí. „Dakar bude mou další největší výzvou. Kdybych ho vyhrál, bude to pro mě osobně hodně znamenat a bude to i velká odměna. Dokázal bych, že mohu vyhrávat v F1, ve vytrvalostních závodech Le Mans i rallye,“ míní Alonso.
Sám ví, že i krocení ralleyového speciálu vyžaduje učení. „Už tehdy jsem se musel učit od nuly. Ale obklopil jsem se nejlepšími jezdci na světě a učil se od nich. Byl jsem pokorný, den po dni jsem se zlepšoval, až jsem byl schopen soutěžit v nejnáročnější rallye na světě.“