Článek
Alonso se po nedělním závodu ujal se šestnácti body vedení v šampionátu jezdců, před druhým Fisichellou má náskok šesti bodů. V Poháru konstruktérů trůní Renault v čele pořadí se šestadvaceti body, druhá Toyota ztrácí čtrnáct bodů.
Radost týmu nezkalila v Sepangu ani skutečnost, že Fisichella nedokončil. "Fantazie! Jezdci si ve dvou závodech rozdělí vítězství...," hřímal ještě zbrocený šampaňským šéf týmu Flavio Briatore, podle nějž může vítězná série směle pokračovat. "Abych řekl pravdu, nějak se mi vytrácí konkurence. V Austrálii nám vzdoroval Red Bull, v Malajsii zase Toyota. Vážnější soupeře ale nevidím," uvedl.
Výkony Renaultu podle všeho dotlačí stáj Ferrari, aby maximálně uspíšila nasazení vozu pro letošní sezónu. Původně plánovaná premiéra při květnové Velké ceně Španělska se tak možná odehraje už za dva týdny v Bahrajnu. Briatore by prý co nejrychlejší uvedení letošního modelu do provozu uvítal. "Doufám, že nasadí řádně neotestované auto co nejdřív. Problémy na sebe jistě nenechají dlouho čekat," dodal potměšile.
Symonds: Fernando má vlastnosti šampiónů
Alonso po závodu neskrýval, že mistrovské ambice týmu nejsou nereálné. "Nevidím důvod, proč bychom letos nemohli vyhrát. Naučili jsme se, jak udržet trvalou výkonnost a jak pracovat na dalším zlepšení. Máme skvělý tým. Vysoce motivovaný a talentovaný," prohlásil třiadvacetiletý Španěl.
Práci současného lídra šampionátu si pochvaloval i technický šéf Renaultu Pat Symonds. "Fernando zajel podobně jako v Austrálii skvělý závod. Byla to vyčerpávající bitva, kterou zvládl a v níž se dokázal vyvarovat chybám. To jsou vlastnosti šampiónů," řekl Symonds.
Alonso totiž bojoval během závodu nejen se soupeři, ale také s dehydratací. Ve zničujícím vedru v Sepangu se mu totiž porouchal přívod tekutin a jezdec absolvoval posledních dvacet kol doslova 's jazykem na vestě'.