Článek
Třiadvacetiletý Rovanperä měl před startem rallye v čele průběžného pořadí MS náskok na týmového kolegu z továrního týmu Toyoty Evanse 31 bodů, k obhajobě titulu jej potřebuje udržet. Evans se může do soutěže ještě v neděli teoreticky vrátit a získat maximálně pět bodů v závěrečné power stage, takže rodák z Jyväskylä ještě s jistotou slavit nemůže.
„Už před startem do erzety jsem věděl, že Elfyn havaroval, tak proč bych riskoval? V předešlém testu jsem měl krizovku, teď je důležité dokončit rallye,“ řekl Rovanperä po obědě. Po podvečerních testech přidal: „Jsou to nejtěžší podmínky, které jsem na asfaltové soutěži zažil. Jsem rád, že jsem v cíli a zítra zkusíme dokončit práci.“
Trať je znovu hodně blátivá a nepředvídatelná. Je velkou alchymií vybrat ty správné pneumatiky, piloti často chybují a ocitají se mimo trať.
Nejlepším českým jezdcem je i nadále Erik Cais, po druhé etapě je 11. „Byla to pekelná zkouška. Bahno je všude po trati, ale díky fanouškům panuje skvělá atmosféra, která připomíná Monte Carlo,“ uvedl Cais po závěrečné sobotní erzetě.
Středoevropská rallye, závod mistrovství světa v automobilových soutěžích - po 2. etapě: |
---|
1. Neuville, Wydaeghe (Belg./Hyundai i20) 2:18:34,5 |
2. Rovanperä, Halttunen (Fin./Toyota Yaris) -26,2 |
3. Tänak, Järveoja (Est./Ford Puma) -1:49,1 |
4. Ogier, Landais (Fr./Toyota Yaris) -2:20,2 |
5. Kacuta, Johnston (Jap., Ir./Toyota Yaris) -2:47,9 |
6. Suninen, Markkula (Fin./Hyundai i20) -2:58,8 |
...12. CAIS, TRUNKÁT (ČR/Škoda Fabia RS) -9:42,3 |
18. BŘEZÍK, KRAJČA (ČR/Škoda Fabia) -13:41,2 |
23. SKÁLA, SKOŘEPA (ČR/Hyundai i20 Rally2) -18:05,3 |
24. VOJTĚCH, ERNST (ČR/Škoda Fabia) -18:34,2 |