Článek
Poslední pohárový závod, v němž kraloval stejně jako v kvalifikaci Jochen Hahn, už nemohl nic změnit na předních místech konečného pořadí ani na postavení českých závodníků: na pátém místě Davida Vršeckého (Buggyra), osmé pozici Adama Lacka (MAN) ani desátém místě Františka Vojtíška (Renault).
Naděje Gerda Körbera byly přes sobotní vítězství už pouze teoretické, a když v dopoledním měřeném tréninku zajel až sedmý čas, stačil Albacetemu bezchybný výkon k tomu, aby si dojel v kvalifikační jízdě pro druhé místo a devítibodový zisk, který mu zajistil celkový triumf. Odstartoval sice na první pozici, ale o tu se ani nepral a sázka na jistotu se mu vyplatila. Buggyře se nedařilo
Jezdcům české stáje Buggyra se na rozdíl od soboty nedařilo. V závodě sice především Körber vylepšil postavení z tréninku, ale stačil se probojovat pouze ke čtvrtému místu a jeho naděje na evropský titul definitivně zhasly.
Jeho týmový kolega Vršecký skončil šestý, přestože dlouho jezdil na čtvrtém místě. "V závěru se mi ale přehřívaly brzdy, a tak jsem raději už pustil Körbera před sebe, aby nedošlo k nějaké zbytečné kolizi," řekl Vršecký a litoval, že ho dnes zradila technika. Další český jezdec Lacko byl o tři místa níže a Vojtíšek byl klasifikován bez bodu na jedenácté pozici.
Pohárový závod už se jel pouze z povinnosti, a tak postrádal veškerou dramatičnost. Nad závodištěm se navíc spustil déšť, který jízdu všech jezdců ještě více zklidnil, protože nikdo nechtěl sezonu skončit zbytečnou kolizí.
"Start byl nějaký urychlený, trochu jsem tam zaspal a pak jsem už ztrátu nedokázal dohnat," uvedl v cíli pátý Vršecký. Se sezonou byl spokojen, přestože si o jedno místo proti loňsku pohoršil. "Ukázalo se, že máme hodně rychlá auta a jsme na dobré cestě," dodal.
Naopak Körber si o místo polepšil a domů poveze stříbrný pohár za konečné druhé místo. "Proto musím být spokojen, ale mohlo to být ještě lepší. Kdyby se počítaly jako v minulých letech výsledky z Nürburgringu, mohlo to být lepší a tady jsme se mohli poprat ještě více o titul," připomněl úspěšný červencový závod, který se letos jel pouze jako exhibice.
Zbývající dva Češi si v pohárovém závodu také mírně polepšili: Lacko dojel šestý, Vojtíšek se na oblíbené mokré dráze posunul na deváté místo.
Příští sezóna odstartuje v březnu příštího roku tradičně v Barceloně a o body se pojede devětkrát, znovu už také v Německu. Poslední závod se však nepojede v Le Mans, ale ve španělské Jaramě.
EP tahačů - Le Mans |
Kvalifikace (8 kol): 1. Hahn (Něm./Mercedes), 2. Albacete (Šp./MAN), 3. Pulič (Chorv./Mercedes), 4. Körber (Něm./Buggyra), 5. Östreich (Něm./Mercedes), 6. Vršecký (ČR/Buggyra), ...9. Lacko (ČR/MAN), 11. Vojtíšek (ČR/Renault). |
Pohárový závod (11 kol): 1. Hahn 24:40,391 min., 2. Albacete -3,277, 3. Körber -3,459, 4. Östreich -4,956, 5. Vršecký -5,177, 6. Lacko -19,856, ...9. Vojtíšek -29,289. |
Konečné pořadí Evropského poháru 2006 |
1. Albacete 346, 2. Körber 318, 3. Hahn 291, 4. Östreich 264, 5. Vršecký 220, 6. Bösiger (Švýc./MAN) 172, 7. Pulič 126, 8. Lacko 106, 9. Altenstrasser (Rak./MAN) 87, 10. Vojtíšek 84. |