Článek
Kvalifikace odstartovala v 19 hodin a s hodinovou pauzou trvala až do půlnoci. Narozdíl od středečních měřených tréninků byl okruh La Sarthe ve čtvrtek zcela suchý a posádky proto v úvodním bloku především hledaly vhodné obutí a útok na co nejlepší nechaly do druhé části. „Zkoušeli jsme všechny tři varianty gum, které máme k dispozici. Vůz s číslem 009 jel na tvrdých, my jsme měli měkké gumy a na auto s číslem 008 mechanici obuli média. Zjistili jsme, že třetí varianta byla nejlepší, takže v druhé části kvalifikace pojedeme na středních gumách a budeme se snažit zajet nějaký solidní čas,“ hlásil v přestávce Charouz.
V úvodu druhého bloku usedl za volant Mücke, který vylepšil dosavadní maximum posádky o více než pět sekund a posadil svůj tým na osmé místo za tovární vozy poháněné dieselovými motory. Další případné vylepšení však v polovině noční části zhatil Charouzův střet s bariérou, k němuž došlo poté, co vůz přestal být ovladatelný v jedné ze šikan.
„Nevím přesně, čím to je, ale když se začne brzdit z vysoké rychlosti, zvedá se trochu zadní část. Proto jsem měl brzdy na předek. Jenže tentokrát se uzamkl zadek a s tím už nejde nic udělat. Došlo k tomu v rychlosti okolo 290 km/h v nájezdu do druhé šikany na zadní rovince a vypadalo to děsivě. Naštěstí to dopadlo mnohem lépe. Já jsem z nehody vyvázl v pohodě, jen mě trošku bolí noha. Je mi líto, že jsem přidělal práci mechanikům,“ líčil Charouz.
Poškození vozu naštěstí pro posádku nebylo nijak vážné a na závod nebude mít vliv. V týmu každopádně vládla spokojenost, protože dokázali držet krok s nejrychlejšími. Na vítěze kvalifikace ztratili Charouz a spol. pět sekund, od sedmého vozu Audi pak měli odstup jen sedm setin.
77.ročník závodu 24 hodin Le Mans odstartuje v sobotu 13. června 2009 v 15 hodin.
77.ročník 24 hodin Le Mans - kvalifikace | |
1. Montagny/Sarrazin/Bourdais (Peugeot 908 Hdi-FAP) | 3:22,888 min. |
2. Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI) | 3:23,650 |
3. Minassian/Klien/Lamy (Peugeot 908 Hdi-FAP) | 3:24,860 |
4. Treluyer/Pagenaud/Boullion (Peugeot 908 Hdi-FAP) | 3:25,062 |
5. Brabham/Wurz/Gené (Peugeot 908 Hdi-FAP) | 3:25,252 |
6. Luhr/Rockenfeller/Werner (Audi R15 TDI) | 3:25,780 |
7. Premat/Dumas/Bernhard (Audi R15 TDI) | 3:27,106 |
8. Enge/Charouz/Mücke (Lola-Aston Martin) | 3:27,180 |
9. Davidson/Turner/Verstappen (Lola-Aston Martin) | 3:27,704 |
10. Belicchi/Jani/Prost (Lola-Aston Martin) | 3:28,134 |
... | |
48. J. Janiš/Coronel/Bleekemolen (Spyker) | 4:08,348 |