Článek
Enge a spol. vykročili za úspěšným vystoupením v Německu již v sobotu, kdy díky Mückemu ovládli kvalifikaci. A i v samotném závodu dominovali, když po startu udrželi nejlepší pozici a postupně zvyšovali svůj náskok. Boj o vítězství nakonec svedli se sesterským vozem britsko-švýcarské dvojice Turner, Primat, který odsoudili k druhému místu 16 kol před cílem šestihodinového závodu.
Stefan Mücke oslavuje triumf továrního týmu Aston Martin v závodu 1000 km Nürburgringu.foto: BPA/Miloš Rybář
„Víkend nám vyšel na sto procent. Kdyby nám někdo před ním řekl, že vyhrajeme kvalifikaci i závod a navíc dosáhneme i nejrychlejšího kola v závodě, jen bychom kroutili hlavou. Po problémech Pescarola nám v posledním závodě stačí dojet na pátém místě, takže v Silverstonu nebudeme pod zbytečným tlakem. Na druhou stranu jsme ale závodníci a budeme chtít sezónu zakončit se vztyčenou hlavou,“ líčil po skončení závodu spokojený Enge.
Česko-německá posádka si po triumfu v Barceloně v úvodu sezóny připsala druhé vítězství a po druhém místě v Algarve a třetím místě ve Spa se vede průběžné pořadí seriálu se náskokem sedmi bodů před francouzskými jezdci Boullionem a Tinseauem, která na Nürburgringu nedojela kvůli poruše převodovky. Závěrečný závod Le Mans Series 2009 se jede okruhu Silverstone ve dnech 11.-13. září.