Článek
“Rok 2009 je pro Aston Martin ve spojitosti s Le Mans velice významný. Je pro nás velkou výzvou, abychom se znovu pokusili vybojovat vítězství v tomto slavném závodě. Tuto výzvu jsme prostě nemohli ignorovat,” uvedl v tiskové zprávě šéf společnosti Aston Martin David Richards.
Richardsův tým v minulých dvou letech ovládl třídu GT1, letos ale myslí na celkový triumf. „Souboj s vozy poháněnými dieselovými motory, které prokázaly svou rychlost a odolnost a již léta vyhrávají v kategorii prototypů, bude obrovskou výzvou,“ doplnil Richards.
Vizualizace prototypu týmu Aston Martin.foto: BPA/Aston Martin Racing
Prototyp navazuje na Lolu Charouzova týmu
Nový vůz vychází z prototypu Lola, který v sezóně 2008 nasazoval tým Antonína Charouze, a bude poháněn stejným motorem Aston Martin V12. Vůz českého týmu loni v Le Mans dosáhl nového rekordního času na jedno kolo mezi vozy poháněnými benzinovým motorem.
Pro české fanoušky motorismu je ovšem hlavní zprávou to, že v továrním týmu Aston Martin figurují Tomáš Enge s Janem Charouzem spolu s Němcem Stefanem Mückem. Tuto trojici doplní Brit Darren Turner, který se podílel na triumfu Aston Martinu ve třídě GT1 v letech 2007 a 2008. Nováčkem v týmu bude Švýcar Harold Primat, jméno dalšího jezdce bude oznámeno v nejbližších dnech.
„Už loni jsem 24 hodin Le Mans absolvoval s LMP1 s motorem Aston Martin a už tehdy byl vůz velmi rychlý a spolehlivý. Doufám, že letos bude stejně spolehlivý a ještě rychlejší i ve srovnání s vozy poháněnými dieselovým motorem,“ těší Engeho.