Článek
„Proto jsme se rozhodli do Mostu jet! Chtěli jsme potěšit domácí fanoušky a ukázat se jim v nejlepším světle. A to se nám zásluhou Adama povedlo na jedničku. I když v tahači neseděl deset měsíců, rychle si na něj zase zvykl a předvedl výkon, který české fanoušky zvedal ze sedadel. Jsme rádi, že jsme ukázali takovou výbornou show,“ libuje si šéf komunikace Buggyry Jan Kalivoda.
V sobotu krátce před polednem Adam Lacko předvedl, že jezdit se nemusí jen srdcem, ale také hlavou. Uhájil před Portugalcem José Eduardem Rodriguesem osmé místo a tím i nejlepší možnou pozici pro druhou jízdu. „Ráno to ve warm-upu vypadalo dost nadějně, ale nakonec bohužel pro nás a naštěstí pro diváky vysvitlo sluníčko. Osmé místo bylo lehce podle plánu, ale lépe by to stejně nešlo,“ líčí jezdec.
Odpoledne byly burácející tribuny svědky koncertu pro Adama Lacka a jeho truck. Pilot Buggyry si od začátku jistil vedoucí pozici, na čemž nic nezměnilo ani přerušení kvůli havárii na startu a následný restart. Ani dotírající Steffi Halmová neměl šanci. Po nervy drásajícím dramatu je v cíli dělilo pouze něco přes šest desetin sekundy. Lacko tak oslavil první triumf v ME tahačů na okruzích od loňského Zolderu.
„Dopadlo to tak, jak jsme si to zkusili naplánovat. Ale upřímně jsme nevěřili, že nám to tak krásně vyjde. Nebyl to vůbec jednoduchý závod, i když se mi start velmi dobře povedl. Dost mě mrzelo, že pak hned vyvěsili červenou vlajku, protože jsem si stačil vybudovat menší náskok. Naštěstí i druhý start se mi podařil. Steffi jsem za sebou cítil, nekoukal jsem za sebe, jenom občas. Soustředil jsem se na to, ať neudělám chybu, ať nepřehřeju auto a pětapadesátka to vydržela. Jsem moc spokojený. Pevně doufám, že se to líbilo i divákům. Jejich nadšení jsem při průjezdu kolem tribuny slyšel až v kabině. Naskočila mi z toho husí kůže. Kvůli tomu závodíme!“ uvedl spokojený Lacko.
Ovace tribun byly pro něj výjimečným zážitkem. „Kdo nezávodil, si neumí představit, co se v závěru závodu člověku honí v hlavě. Úplně nejhorší je poslední kolo. To se ve vás míchá euforie, ale ještě máte pár kilometrů do cíle, kde se může stát ještě spousta věcí.“
Neděle byla v Mostě spíš než na slunění vhodná k provozování vodních sportů. Mokrý asfalt je ale něco, co Lacko miluje, takže v kvalifikaci nestačil jen na letošního suveréna Norberta Kisse.
Po startu za Maďarem se Lacko ve své Buggyře držel na druhém místě a na něm kroužil po celých jedenáct kol nikým neohrožován vstříc druhé mostecké bedně. O tom, jak mu to v neděli na vodě šlapalo, svědčí rozdíl před třetím Jochenem Hahnem: německého veterána porazil o více než 17 sekund.
„Déšť nám hodně hrál do karet. Závod vypadal jednoduše, ale snadné to vůbec nebylo. Startovalo se pod žlutou vlajkou, takže jsme se vyhnuli nějakým těm kolizím. Po jednom kole to pustili na zelenou, takže jsme s Norbertem začali uhánět. První dvě kola jsem věřil, že bych se ho udržel a zkusil zaútočit. Ale zvítězila chladnější hlava a rozmyslel jsem si to. Řekl jsem, si, že je lepší druhé místo než nic. Na vodě lze velmi lehce chybovat, což by znamenalo okamžitý konec,“ vysvětlil pilot Buggyry svoji strategii, která vedla k druhé víkendové bedně.
Ne všechno ovšem vyjde úplně podle plánů. V posledním závodě, kdy se spustil hustý liják, jezdec Buggyry cíl neviděl. Lacko zajel na konci prvního kola do boxů. „Celý víkend se povedl. Spravil nám náladu a udělal nám radost. Že poslední závod nevyšel, asi není žádná tragédie. Pro naše fanoušky jsme včera vyjeli první místo a dneska druhé. Za mě velká spokojenost,“ zhodnotil Lacko povedené závody v Mostě
Jak skvělý víkend na severu Čech zažil, dokazuje pořadí evropského šampionátu. V něm se s jedním jediným absolvovaným víkendem rázem vyšvihl na jedenáctou pozici.